آماده باش دستگاه‌ های ستاد مدیریت بحران در مناطق زلزله زده

بختیاری با بیان اینکه به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آماده باش داده شده است که اگر با حادثه احتمالی در مناطق زلزله زده مواجه شدیم، بموقع وارد عمل شوند، گفت: میزان خسارت و تلفات، برآورد ما از سطح این حادثه، محلی است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، علی بختیاری، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور شب گذشته (یکشنبه 23 آبان) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه به همه دستگاه‌های عضو ستاد مدیریت بحران آماده باش داده شده است که اگر با حادثه احتمالی در مناطق زلزله زده مواجه شدیم، بموقع وارد عمل شوند، گفت: مطابق قانون، بر اساس جمعیت تحت تاثیر، میزان خسارت و تلفات، برآورد ما از سطح این حادثه، محلی است و مطابق قانون، مدیریت بحران بر عهده فرمانداری است، اما استاندار هرمزگان و مدیر کل مدیریت بحران استان نیز در محل حضور دارند.

 

وی با بیان اینکه بر اساس برآورد اولیه دستگاه‌های خدمت رسان، خوشبختانه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد عمده خسارت به صورت ترک خوردگی دیوار‌ها و فرو ریختن آن است و خسارت جدی با توجه به بزرگی این حادثه نداشتیم، گفت: به همه روستا‌ها سر زدیم و کمک‌ها و اقلام معیشتی و مایحتاج لازم در مسیر رساندن به آنهاست.

 

بختیاری با اشاره به اینکه بر اساس تجارب، گاهی تا ۳ ماه پس از زلزله اصلی، پس لرزه داریم، گفت: بنابراین برگشتن مردم به حالت عادی نیازمند ارزیابی کامل‌تر توسط بنیاد مسکن است تا مشخص شود چه ساختمان‌هایی قابلیت اسکان دارد.

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اشاره به اینکه ماندن زیر آوار، تلفات را افزایش می دهد، گفت: به هر اندازه که بر اساس ضوابط ساخت و ساز، خانه ها ساخته شوند، خسارت کمتر است؛ مناطق بازسازی شده در مقابل زلزله های بعدی مقاومت خوبی را نشان دادند. بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، برنامه ای را از سال 1384 آغاز کرده بود؛ بحث بازسازی و نوسازی بافت های فرسوده روستایی که تقریباً از حدود پنج میلیون و 400 هزار واحد روستایی، حدود 50 درصد آن انجام شد و در آن قسمت ها به نوعی خیالمان راحت است که در زمان حوادث تلفات ندهیم.

 

بختیاری با بیان اینکه از نظر کیفیت ساخت و ساز, پیشرفت زیادی کردیم, اضافه کرد: در دستگاه های اجرایی, ساختارهای لازم سازمانی و در دانشگاه ها رشته های مختص آن ایجاد شده است؛ قانون، مقررات و دستورالعمل های مورد نیاز, ایجاد و مصالح بهتر شده است.

 

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از مردم خواست به شایعات توجه نکنند و اخبار را از رسانه های رسمی پیگیری کنند.

کد خبر 1116274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha