ویژه برنامه های هفته کتاب اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد اعلام شد 

حجت الاسلام حسین فضیلتی نیا گفت: در هفته کتابخوانی مسابقه کتابخوانی ماه غریب من با محوریت زندگی نامه امام رضا (ع)، در ۱۲ روستای شهرستان عنبرآباد با شرکت ۵۰۰ نفر برگزار می شود.

«حسین فضیلتی نیا» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ضمن گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: امسال بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی با شعار جای خالی را با کتاب خوب پر کنید، برگزار می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد با اشاره به این سخن مقام معظم رهبری که «در جامعه بايد سنت کتابخوانی رواج پيدا کند»، ابراز کرد: متاسفانه امروز هر ایرانی به طور متوسط روزانه قریب ۸ ساعت را صرف فضای مجازی می کند و این فضا را جایگزین کتاب کرده و با ظهور تلفن های هوشمند و دیگر وسیله های دیجیتالی، کتاب از سبد خانوار ایرانی حذف شده است.


وی اظهار کرد: ما باید با تمام تلاش خود را نسبت به تحکیم و تداوم کتابخوانی در جامعه بکار بگیریم تا مقصود مطالعه که همانا تعالی و رشد فرهنگی جامعه است، تحقق یابد.


حجت الاسلام فضیلتی نیا تاکید کرد: هدف از مطالعه کتاب، ارتقای دانش و گسترده کردن اطلاعات است که این امر فقط با مطالعه دقیق و مستمر کتاب به دست می آید.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد با اشاره به حدیثی از امام علی (ع، بیان کرد: مولای متقیان فرمودند؛ هرکس که با کتاب آرامش یابد، راحتی و آسایش از او سلب نمی شود.

                                                              
وی با تشریح برنامه های هفته کتاب اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد، ادامه داد: در هفته کتابخوانی مسابقه کتابخوانی ماه غریب من با محوریت زندگی نامه امام رضا (ع)، در 12 روستای شهرستان عنبرآباد با شرکت 500 نفر برگزار می شود.


فضیلتی ابراز کرد: همچنین در این هفته به خانه های قرآنی در سطح شهر و روستا کتاب‌هایی همراه با قفسه کتاب اهداء شده و مسابقه کتابخوانی نیز در فضای مجازی برگزار می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد با مهم دانستن ترویج کتابخوانی، تاکید کرد: تببین اهمیت فرهنگ کتابخوانی توسط مبلغین اعزامی به مساجد از برنامه های ترویجی کتاب‌خوانی در هفته کتاب‌خوانی محسوب می شود.


وی مهمترین کتاب مسلمین را کتاب شریف قرآن بر شمرد و افزود: محفل انس با قرآن با اهدای کتاب در شب رحلت حضرت فاطمه معصومه (س) امشب در مسجد صاحب الزمان(عج) برگزار می شود.


حجت الاسلام فضیلتی نیا اظهار کرد: با توجه به اهمیت قشر عشایر شهرستان، تعدادی کتاب به آنها اهداء می شود.


رئیس اداره تبلیغات اسلامی عنبرآباد اضافه کرد: ماه گذشته 12 عدد قفسه کتابخانه برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی به کتابخانه ای اهداء شد.


وی در خاتمه بازدید از کتابخوانی عمومی، غبار روبی قبور شهداء، تجلیل از نویسندگان شهرستان، راه اندازی کتابخانه های کوچک خانه های قرآنی را از دیگر برنامه های هفته کتاب‌خوانی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان عنبرآباد برشمرد.

کد خبر 1116277

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha