میزان خسارت زلزله در روستا‌های گیشان غربی و آب‌شیرین وخیم است

دوستی با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان گفت: میزان خسارت در روستا‌های گیشان غربی و آب‌شیرین وخیم است و ۲۰ تا ۱۰۰ درصد واحد‌های مسکونی تخریب شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، مهدی دوستی، استاندار هرمزگان شب گذشته (یکشنبه 23 آبان) در برنامه تیتر امشب شبکه خبر سیما با اشاره به آخرین وضعیت مناطق زلزله‌زده هرمزگان گفت: میزان خسارت در روستا‌های گیشان غربی و آب‌شیرین وخیم است و ۲۰ تا ۱۰۰ درصد واحد‌های مسکونی تخریب شده است.

 

وی با بیان اینکه اداره راهداری استان در تلاش است تا محور بندرعباس - تهران را بازگشایی کند، با اشاره به پایداری شبکه آب و گاز در مناطق زلزله‌زده گفت: برق برخی روستا‌ها قطع است که در حال نصب تیر‌های برق و رفع مشکل هستیم.

 

در ادامه این برنامه کریم همتی، رئیس جمعیت هلال احمر درباره اقدامات این جمعیت پس از وقوع زلزله گفت: بلافاصله تیم‌های ارزیاب و اقلام امدادی از هرمزگان و استان‌های معین به منطقه زلزله زده ارسال شدند.

 

وی افزود: تاکنون ۴۰۰ تخته چادر در بندرعباس و بیش از ۲۲۰ تخته چادر در مناطق روستایی برپا شده است. همچنین چادر و پتو به اندازه کافی در انبار‌ها موجود است.

 

جعفر میعادفر، رییس سازمان اورژانس نیز درباره آخرین میزان مصدومان گفت: بر اساس آخرین آماری که از بیمارستان‌های استان دریافت شده، تعداد مصدومان به ۷۰ نفر افزایش یافته است که خوشبختانه ۴۸ نفر از آنان به صورت سرپایی درمان و ترخیص شده اند و ۲۲ نفر از آنان تحت نظر هستند.

 

 

یادآور می شود: در پی وقوع دو زمین لرزه شدید ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری در استان هرمزگان در بعداز ظهر یکشنبه 23 آبان، همه مسئولان مربوط به همراه سازمان‌های امدادی برای کمک رسانی بسیج شدند.

کد خبر 1116279

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha