ایجاد بستر کارآفرینی برای محرومان و نیازمندان خوزستان

عبیاوی مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و گفت: امسال سقف وام اشتغال مددجویان با تصویب شورای عالی اشتغال با افزایش ۲ برابری به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

«ناجی عبیاوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز، با بیان اینکه رویکردی که کمیته در چند سال اخیر دنبال کرده و سهم و نقش ویژه‌ای برای آن قائل است توجه ویژه به کارآفرینی است اظهار کرد: امداد به کارآفرینی به‌عنوان مقوله مهم و تأثیرگذار در پیشبرد سیاست‌های خود نگاه کرده است.

 

قائم مقام کمیته امداد خوزستان به میزان تسهیلات ارائه شده برای مددجویان اشاره کرد و افزود: سال گذشته سقف وام اشتغال مددجویان ۵۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده بود که با تصویب شورای عالی اشتغال این رقم در سال جاری با افزایش ۲ برابری به ۱۰۰ میلیون تومان می‌رسد.


وی بیان کرد: با هدف جلب کارفرمایان به استخدام مددجویان دانش‌آموخته و مهارت‌دیده در مناطق محروم، بسته‌های تشویقی شامل ارائه آموزش‌های فنی به نیروهای مددجو، پرداخت حق بیمه کارفرما به مدت ۲ سال و پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان در ازای به‌کارگیری هر مددجو در نظر گرفته‌ شده است.

 

عبیاوی با اشاره به راه‌اندازی کانون خیرین اشتغال در استان، استفاده از ظرفیت خیران کارآفرین برای ایجاد اشتغال در خوزستان تصریح کرد: کانون خیرین اشتغال، با حمایت نیکوکاران و خیرین شکوفا و راه‌اندازی مرکز تخصصی اشتغال با رصد بازار کار موردنیاز استان، مسیر اشتغال‌زایی را هموار می‌کند.

 

وی اضافه کرد: خیرین در زمینه مشاوره شغلی، آموزش‌های کسب مهارت‌های شغلی، بازاریابی، مشاوره مالی، کمک به خرید و فروش و نظارت بر طرح اشتغال فعالیت و به تأمین تجهیزات، مواد اولیه با توجه به نیاز نیازمندان کمک می‌کنند.


قائم مقام کمیته امداد خوزستان مهم‌ترین رویکرد کمیته امداد را توانمندسازی مددجویان تحت حمایت با ایجاد اشتغال و کارآفرینی عنوان کرد و ادامه داد: راه‌اندازی سامانه جامع مزیت‌سنجی شغلی با هدف شناسایی ظرفیت‌ها و مزیت‌های شغلی شهرستان‌های استان با بهره‌گیری از جدیدترین روش‌های علمی و کارشناسی محاسباتی، مشاغل دارای مزیت راهگشای کارآفرینان خوزستانی خواهد بود.

 

وی در طرح نوین راهبران شغلی، فردی که از او به‌نام هدایتگر و راهبر شغلی یاد می‌شود در واقع فعال اقتصادی و کارآفرینی است که در یک عرصه خاص تولیدی در حال فعالیت است که پس از تأیید صلاحیت و اهلیت فردی و حقوقی، زمینه همکاری کمیته امداد با وی فراهم می‌شود.

 

عبیاوی با اشاره به اینکه کارآفرینی نقشی مهم و اساسی در ایجاد اشتغال های مولد و توسعه فناوری جامعه دارد یاد آور شد: در حوزه طرح‌های دانش‌بنیان و استارآپ‌ها کمیته امداد سرمایه‌گذاری بیشتری انجام می‌دهد و در نهایت تلاش بر این است بتوانیم از ظرفیت کارآفرینان به جهت تحقق اشتغال‌های مورد هدف استفاده بیشتری کنیم زیرا بر این باوریم که کار آفرینان ظرفیت بی‌نظیری دارند.

 

کد خبر 1116280

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha