مسجد و کتابخانه ۲ پایگاه محوری برای گره گشایی از مسائل فرهنگی هستند

اسماعیلی گفت: مسجد و کتابخانه ۲ مرکز و پایگاه مهم فرهنگی هستند اگر این دو پایگاه محوری در کنار هم قرار گیرند و نسبت به انجام برنامه های مشترک فرهنگی اقدام کنند، این امر می تواند در گره گشایی از مسائل فرهنگی کارساز باشد.

«محمد حسین اسماعیلی» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قزوین گفت: مسجد و کتابخانه 2 مرکز و پایگاه مهم فرهنگی هستند و می توانند نقش مهمی در ارتقای فرهنگی جامعه ایفا کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین ادامه داد: اگر این دو پایگاه محوری در کنار هم قرار گیرند و با هم افزایی و تشریک مساعی نسبت به انجام برنامه های مشترک فرهنگی  اقدام کنند، بدون شک این نقش بسیار پررنگ تر و اثربخش تر خواهد شد و این امر می تواند در گره گشایی از مسائل فرهنگی کارساز باشد.

 

وی عنوان کرد: کتابخانه های مساجد در طول سالیان متمادی توانسته اند در این خصوص ایفای نقش کنند و در جذب عمومی افراد به  حوزه کتاب و کتابخوانی  فرهنگسازی مناسبی داشته باشند.

 

اسماعیلی افزود: یکی از برنامه ها و فعالیت های اساسی کانون های فرهنگی و هنری مساجد در بخش کتاب و کتابخوانی است که از ابتدای تأسیس کانون های مساجد، موضوع راه اندازی کتابخانه در کانون ها مورد توجه قرار گرفت و الحمدلله اقدامات خوب و اساسی در این زمینه صورت گرفته است.

 

وی اضافه کرد: توسعه و تجهیز کتابخانه های مساجد، حمایت از فعالیت های فرهنگی در حوزه کتاب، برگزاری برنامه های متعدد در زمینه ارتقای فرهنگ کتابخوانی، برگزاری دوره های آموزشی، تربیت و آموزش کتابدار برای کتابخانه های مساجد، برپایی کارگاه های تخصصی و غیره از جمله برنامه هایی بوده که توسط ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد برگزار شده و نتایج مطلوبی به همراه داشته است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در ادامه تأکید کرد: برگزاری جشنواره های فرهنگی با هدف ارتقای فرهنگ عمومی و ایجاد بستری مناسب برای جذب و حمایت از فعالان فرهنگی انجام می گیرد که اگر این جشنواره ها و برنامه ها با محوریت مسجد انجام شود قطع یقین اثربخشی آن دوصدچندان خواهد شد.

 

وی یادآور شد: برگزاری جشنواره کتاب بچه های مسجد هم در همین خصوص حرکتی ارزنده و مفید است که می تواند در افزایش آگاهی و دانش عمومی بچه های مسجد تأثیرگذار باشد.

 

کد خبر 1116317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha