اجرای طرح مطالعاتی اربعین و طراوت در کتابخانه بهار قرآن

رفیعی از اجرای طرح مطالعاتی اربعین و طراوت با هدف جذب مخاطبان به فرهنگ کتابخوانی و مسجد از سوی کتابخانه بهار قرآن خبر داد.

«محمدحسین رفیعی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به برنامه های کانون و کتابخانه بهار قرآن مسجد تقوی استان یزد در راستای توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی اظهار کرد: کانون بهار قرآن یکی از کانون های مساجد فعال استان یزد با اجرای طرح های کتابخوانی تلاش کرده است، گامی در جهت توسعه و ترویج فرهنگ کتابخوانی بردارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری و کتابخانه «بهار قرآن» مسجد تقوی استان یزد با اشاره به طرح مطالعاتی اربعین افزود: این طرح مطالعاتی که درماههای محرم و صفر اجرا شد و به سه برگزیده این طرح مطالعاتی قرار است، کمک هزینه سفر به مشهد مقدس اعطا شود. همچنین، در شرایط بحران کرونا سعی کردیم برنامه ها و طرح های کتابخوانی به صورت مجازی برگزار شود تا بتوانیم در شرایطی که مساجد و کتابخانه ها بسته بودند بتوانیم برای مخاطبان برنامه فرهنگی برگزار کنیم.

 

وی با اشاره به برنامه های فرهنگی کانون بهار قرآن گفت: برگزاری دوره آموزشی خوشنویسی نسخ و نستعلیق ویژه نوجوانان در یزد برگزار شد. این دوره زیر نظر سید مجتبی مدرس وامق «نفر اول خط نسخ در ناحیه دو کشوری و مقام برتر در سه مرحله جشنواره کتابت قرآن کریم» ویژه پسران 12 تا 17 سال برگزار و به اعضای شرکت کننده در دوره گواهی اعطا شد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری و کتابخانه بهار قرآن مسجد تقوی استان یزد اجرای طرح «طراوات» را از دیگر طرح هایی دانست که به همت این کانون اجرا شد و خاطرنشان کرد: این طرح با همکاری سازمان اجتماعی فرهنگی شهرداری یزد به مدت یکسال اجرا شد و بیش از یک هزار نفر از جوانان و نوجوانان یزدی در این طرح شرکت کردند و در قالب این طرح برای شرکت کنندگان برنامه های وزشی، مذهبی، فرهنگی و هنری با هدف جذب مخاطبان به مسجد اجرا شد.

 

 

کد خبر 1116352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha