کتابخانه های سیار برای معلولان جسمی و حرکتی یک نیاز ضروری است

فیروزی گفت: با توجه به عدم امکان حضور ۱۰۰ درصدی و مداوم معلولان جسمی و حرکتی در کتابخانه های عمومی باید تمهیداتی مانند کتابخانه های سیار سنجیده شود تا دسترسی به منابع اطلاعاتی و استفاده از ارائه خدمات کتابخانه ای با سهولت بیشتری انجام شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «مسعود فیروزی» در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی و مدیرکل بهزیستی استان گفت: با توجه به جامعه هدف در مراکز بهزیستی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی نه تنها به عنوان یک ضرورت بلکه به عنوان بهترین عامل برای پر کردن ایام فراغت آنان است.

 

مدیرکل سازمان بهزیستی خراسان رضوی با اشاره به محدودیتهای موجود در مراکز معلولین جسمی حرکتی و ذهنی، افزود: با توجه به عدم امکان حضور ۱۰۰ درصدی و مداوم این عزیزان در کتابخانه های عمومی باید تمهیداتی مانند کتابخانه های سیار سنجیده شود تا دسترسی به منابع اطلاعاتی و استفاده از ارائه خدمات کتابخانه ای با سهولت بیشتری انجام شود.


وی بیان کرد: با توجه به مراکز نگهداری کودکان بدسرپرست و بی سرپرست و همچنین زنان ساکن در خانه های امن سازمان بهزیستی به دلیل آسیبهای روحی وارد شده به آنان، اجرای برنامه های فرهنگی، مسابقات کتابخوانی و ... در راستای افزایش فرهنگ عمومی و درک و آگاهی این قشر با بهره گیری از ظرفیتها و خلاقیتهای اداره کل کتابخانه های عموم خراسان رضوی راگام موثری در ایجاد نشاط فرهنگی و آماده سازی برگشت این افراد به جامعه می شود.

کد خبر 1116369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha