خدمات رسانی به ۲۰۰ زوج نابارور خراسان شمالی در قالب طرح  «رویش امید»

مدیر خدمات درمانی بسیجیان خراسان شمالی گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون، ۲۰۰ زوج نابارور خراسان شمالی در قالب "طرح رویش امید" خدمات رسانی شدند.

«حامد نوری» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بجنورد، از اجرای طرح «رویش امید» در خراسان شمالی خبر داد و گفت: طرح رویش امید ویژه زوجین نابارور از سال 95 به دنبال تاکیدات مقام معظم رهبری و نگرانی ایشان از پیری جمعیت کشور اجرایی شده است.

 

مدیر خدمات درمانی بسیجیان خراسان شمالی بیان کرد: این طرح به منظور حمایت از زوج های نابارور بسیجی و با هدف توسعه دسترسی همه افراد جامعه به خدمات درمان ناباروری ضمن ارتقاء سلامت زوجین، سایر ابعاد سلامت آنان مانند ابعاد اجتماعی، روانی و معنوی خانواده را ارتقاء خواهد داد.

 

وی با بیان اینکه از ابتدای امسال به 200 زوج نابارور در استان در قالب این طرح خدمات رسانی شده است، افزود: در مرحله دوم این طرح نیز که از ابتدای مهرماه سال جاری در استان آغاز شده و تا پایان اسفند ماه 1400 ادامه خواهد داشت به 200 زوج دیگر خدمات رسانی خواهد شد.

 

نوری گفت: در این طرح تا سقف 20 میلیون تومان وام بلاعوض در قالب بیمه تکمیلی به زوجین کمک خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این طرح شامل سه گروه خواهد شد، افزود: گروه اول، فرد عضو بسیج باشد، سن خانم نباید بیش از 42 سال باشد، زوجین نباید دارای هیچ فرزندی باشند، در اینصورت بیمه نامه رایگان تکمیلی صادر شده و هزینه های خود را از بیمه "ما" که تحت پوشش بانک ملت می باشد، دریافت می کنند.

 

نوری اظهارکرد: در گروه دوم فرد عضو بسیج باشد و شرایط گروه اول را ندارد (مثل بالا بودن شرایط سنی خانم و داشتن فرزند) در اینصورت از زوجین مبلغ 600 هزار تومان دریافت می شود و برای یک سال بیمه تکمیلی می شوند.

 

مدیر خدمات درمانی بسیجیان خراسان شمالی خاطرنشان کرد: گروه سوم نیز شامل افرادی است که عضویت بسیج را ندارند و می خواهند در این طرح شرکت کرده، به صورت آزاد زوجین یک میلیون و 200 هزار تومان برای یک سال باید بیمه پرداخت کنند.

 

نوری افزود: مراجعه کنندگان برای استفاده از این طرح به ساختمان خدمات درمانی بسیجیان استان واقع در خیابان هنر (زایشگاه) شهرستان بجنورد مراجعه کنند.

 

 

کد خبر 1116391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha