فعالیت واحدهای بوم گردی به نصف کاهش یافت

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: فعالیت واحدهای بوم گردی شیروان به نصف کاهش یافت.

«فرنوش راهدار» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: با توجه به وضعیت کنونی کرونا جهت پیشگیری و رعایت پروتکل های بهداشتی اینک واحدهای بوم گردی این شهرستان با ۵۰ درصد ظرفیت فعالیت می کند.

 

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان عنوان کرد: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تمام پذیرش های مسافران و گردشگران بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا به مدیران واحدهای بوم گردی ابلاغ شده و جذب گردشگر البته با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی صورت گرفته و اینک براین اساس صورت می گیرد.

 

راهدار خاطرنشان کرد: با توجه به موقعیت این شهرستان، مناطق بکر و طبیعت زیبا و از سویی مشخص شدن ۶ روستای هدف گردشگری شهرستان که گلیان، زوارم، قلعه زو، اوغاز و اسطرخی از توابع بخش مرکزی و گلیل بخش سرحد است سالانه در فصول مختلف شاهد استقبال بسیاری از مسافران و حتی چند سال اخیر جذب چندین گردشگر خارجی در مناطق بوم گردی روستای زوارم از توابع بخش مرکزی بودیم.

 

وی ضمن اشاره به تسهیلات کرونایی پرداخت شده جهت هرگونه ضرر و خسارت مالی به حوزه گردشگری اضافه کرد: با شیوع کرونا و محدودیت های اعلام شده از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا ظرفیت پذیرش مسافر نسبت به قبل آن بسیار کاهش داشته که بوم گردی شهر زیارت شیروان از ادامه فعالیت خودداری کرد و مابقی واحدهای بوم گردی براساس دستورالعمل های ابلاغ شده فعالیت دارند.

 

وی تصریح کرد: یک واحد بوم گردی در روستای هدف گردشگری گلیان نیز به دلیل قرار گرفتن موقعیت مکانی و احتمال ریزش سنگ جهت ایمنی و جلوگیری از هرگونه آسیب و خطری تعطیل شده است.

 

به گفته راهدار اینک یک واحد بوم گردی در روستای فیروزه و سه واحد در روستای زوارم این شهرستان فعالیت دارد.

 

 

کد خبر 1116405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha