اجرای هفتگی برنامه‌های وحدت‌آفرین در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج)/برگزاری مراسم‌های اهل سنت در این خانه خدا

حجت‌الاسلام صفریان با بیان اینکه اهل سنت هر هفته مراسم ترحیم یا برنامه‌های عبادی و مذهبی خود را در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) برگزار می‌کنند، گفت: این عزیزان، نذورات خود را نیز به این مسجد تحویل می‌دهند.

حجت الاسلام والمسلمین «رحمان صفریان» در گفت‌ و‌ گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، دولت خواه، خیابان شریفی، کوچه 37) با وجود امکانات مالی بسیار کمی که دارد محل رجوع اهل سنت است، اظهار کرد: اهل سنت از یک سو، نذورات خود را به دفتر مسجد تحویل می دهند و از سوی دیگر، مراسم ترحیم و برخی از مجالس مذهبی و عبادی خود را در این خانه خدا برگزار می کنند.

 

امام جماعت مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) (واقع در تهران، بازار بزرگ، بازار عباس آباد) افزود: ما همچنین با توجه به حضور همیشگی اهل سنت و خواهران و برادران افغانستانی در این مسجد، برنامه های وحدت آفرین و سخنرانی درباره لزوم وحدت میان شیعیان و اهل سنت را به صورت هفتگی در این مسجد برگزار می کنیم.

 

وی در ادامه با بیان اینکه هیچ گونه حقوقی و حتی هزینه ایاب و ذهاب از مسجد حضرت صاحب الزمان (عج) دریافت نمی کند و گاهی نیز به این مسجد کمک می کند، گفت: چندین بار از دستگاه های مختلف برای کمک به این خانه خدا درخواست کرده ایم ولی تاکنون هیچ کمکی به ما نشده است. در یک نوبت، شهرداری قرار شد که ۱۰ میلیون تومان کمک کند ولی هنوز واریز نکرده اند.

 

صفریان در ادامه با بیان اینکه امور این مسجد توسط خادمان افتخاری از میان نمازگزاران انجام می شود، خاطرنشان کرد: دستگاه ها باید بودجه مشخصی برای رونق بیشتر مساجد و تامین هزینه های مساجد اختصاص دهند که ان شاءالله در دولت جدید محقق می شود.

 

کد خبر 1116439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha