پنج هزار متر مربع از گلخانه های خرمبید زیر کشت کرفس سفید رفت

خسروانی گفت: کرفس سفید برای نخستین بار در ۲ واحد از گلخانه های خرمبید کشت شده است و پنج هزار متر مربع زیر کشت کرفس سفید رفته که موجب افزایش درآمد گلخانه داران خرمبید تا ۵۰ درصد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «آرش خسروانی»، امروز (دوشنبه 24 آبان) از کاشت کرفس سفید گلخانه ‌ای در خرمبید خبر داد و به خبرنگاران گفت: کرفس سفید برای نخستین بار در 2 واحد از گلخانه های خرمبید کشت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی خرمبید افزود: بدین ترتیب پنج هزار متر مربع زیر کشت کرفس سفید رفته است و موجب افزایش درآمد گلخانه داران خرمبید تا ۵۰ درصد خواهد شد.

وی اضافه کرد: کاهش هزینه کشاورز، پایین بودن میزان مصرف سم، کوتاه بودن طول دوره رشد و صرفه ‌جویی در مصرف سوخت از اهداف کشت  کرفس سفید است.

خسروانی تصریح کرد: اکثر گلخانه ها به کشت محصول گوجه فرنگی، خیار و فلفل می پردارند که موجب افزایش آفات و علفهای هرز می شود اما کشت کرفس باعث حاصلخیزی خاک خواهد شد.

وی با اشاره به میزان دمای مورد نیاز برای کشت کرفس عنوان کرد: این دما در مقایسه با خیار، گوجه فرنگی و فلفل بسیار پایین تر است که موجب صرفه جویی در مصرف انرژی و سوخت می ‌شود و هزینه های نگهداری کشت کرفس نسبت به دیگر محصولات گلخانه ۲۵ درصد پایین ‌تر و نگهداری آن نیز آسان تر است.

کد خبر 1116470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha