جدیدترین کتاب‌های انتشارات جهاد دانشگاهی استان رونمایی خواهد شد

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل گفت: آئین رونمایی از جدیدترین کتاب‌های انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه محقق اردبیلی روز ۲۶ آبان‌ماه در سالن دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار خواهدشد.

«مهران اوچی اردبیلی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل ضمن تشریح برنامه های جهاددانشگاهی استان به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: برگزاری وبینار تخصصی «کتاب، خانواده و سبک زندگی»، مسابقه کتابخوانی «من و کتاب» و رونمایی از کتاب‌های انتشارات جهاددانشگاهی اردبیل را از مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در این هفته عنوان کرد.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل با بیان اینکه یکی از رسالت‌های جهاددانشگاهی توسعه امور فرهنگی در جامعه با همکاری حوزه، دانشگاه و سایر مراجع و نهادهای فرهنگی است، اظهار کرد: هر ساله در مناسبت‌های مختلف برنامه‌های متنوعی با هدف ارتقای سطح اطلاعات و ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در این واحد برگزار می‌شود.

 

این مقام مسئول به برگزاری مسابقه کتابخوانی ویژه اعضا و دانشجویان این نهاد اشاره و تصریح کرد: این مسابقه به ‌صورت غیرحضوری از کتاب «من و کتاب» مجموعه گفتارها و نظرات مقام معظم رهبری درباره کتاب و کتابخوانی  برگزار می‌شود و علاقه‌مندان تا سی‌ام آبان ماه می‌توانند با ارسال پاسخنامه در آن شرکت کنند.

 

اوچی اردبیلی اضافه کرد: بعد از بررسی پاسخنامه‌ها به سه نفر از جهادگران جهاددانشگاهی استان، دو نفر از اعضای خانواده جهادگران و سه نفر از دانشجویان مرکز علمی کاربردی که پاسخ صحیح به سئوالات ارائه کرده باشند، جوایزی اهدا می‌شود.

 

وی ادامه داد: با همکاری معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه محقق اردبیلی مراسم رونمایی از جدیدترین کتاب‌های انتشارات جهاد دانشگاهی استان اردبیل روز 26 آبان‌ماه در سالن دانشکده علوم انسانی دانشگاه برگزار خواهد شد.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل از برگزاری وبینار تخصصی «کتاب، خانواده و سبک زندگی» در 29 آبان‌ماه جاری خبر داد و افزود: این وبینار به همت انتشارات، مرکز علمی کاربردی و سازمان دانشجویان جهاددانشگاهی استان، معاونت فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و دانشگاه فرهنگیان استان، به صورت مجازی در سامانه آموزشی جهاددانشگاهی برگزار خواهد شد.

 

اوچی اردبیلی، تاثیرپذیری خانواده‌ها از طریق مطالعه کتاب، نقش کتاب در تقویت یا تغییر سبک زندگی و فرهنگ عامه، تاثیر کتاب در افزایش تجربه‌ های زندگی را از محورهای این وبینار عنوان کرد.

 

وی با بیان اینکه بیست و یکمین جلسه شورای علمی انتشارات جهاددانشگاهی استان نیز روز 29 آبان برگزار می‌شود، تصریح کرد: در این جلسه ضمن ارائه گزارش فعالیت‌های انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل و بررسی وضعیت کتاب‌های جدید، از اعضای شورای علمی نیز تجلیل خواهد شد.

 

رئیس جهاددانشگاهی استان اردبیل به فعالیت‌های انتشارات این نهاد در استان اشاره و خاطرنشان کرد: این انتشارات با برنامه‌ریزی، نظارت، ایجاد هماهنگی و وحدت رویه در امور نشر کتاب، فعالیت‌های ارزشمندی را در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی انجام می‌دهد.

 

اوچی اردبیلی، یکی از رویکردهای فرهنگی جهاددانشگاهی را توجه به علوم مختلف و نشر آن در قالب کتاب عنوان و خاطرنشان کرد: با ایجاد ساز و کار منظم و فعالیت داوران تخصصی و اعضای شورای علمی، تاکنون 160 عنوان کتاب در انتشارات جهاددانشگاهی استان اردبیل که یکی از مراکز مورد اعتماد دانشگاهیان و مولفان می‌باشد، به چاپ رسیده است.

کد خبر 1116488

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha