نواختن زنگ مطالعه در مدارس مازندران/کتاب سال مازندران رونمایی می شود

زارع با بیان اینکه تلاش می‌شود در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از همه ظرفیت‌های موجود ارشاد مازندران استفاده شود، گفت: امسال برای نخستین بار معرفی کتاب سال را در هفته کتاب دیار علویان خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در ساری، «عباس زارع» امروز(۲۴آبان) در ویژه برنامه آغاز بیست‌ و‌ نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مازندران با موضوع تبیین حیات علمی در حلقه شاگردان علامه طباطبایی؛ با تاکید بر حیات علمی علامه «حسن‌زاده آملی» ویژه اساتید، دانشجویان و حوزه های علمیه با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین «محمود دیانی» استادیار گروه فلسفه و کلام، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و پژوهشگر در عرصه آرای علامه طباطبایی، اظهار کرد: هفته کتاب امسال از ۲۴ آبان‌ماه تا یکم آذرماه ١٤٠٠ با شعار «جای خالی را با کتاب خوب پُرکنیم» وبا رعایت شیوه نامه های بهداشتی درسراسر استان برگزار خواهد شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در ادامه در تشریح برنامه‌های هفته کتاب استان، رونمایی از ۲۹ عنوان کتاب ایثار و شهادت، کتاب فرهنگ بومی استان و کتاب علامه «حسن زاده آملی»، نخستین رونمایی از کتاب سال مازندران، رونمایی از تقریظ مقام معظم رهبری بر حاشیه کتاب یکی از مادران شهدا در کشور و در مازندران، کتاب سربند‌های بی سر از خاطرات ۲۹ شهید دفاع مقدس و مدافع حرم، تجدید میثاق با شهدا و بزرگداشت ناشران و نویسندگان متوفی، تبیین حیات علمی در حلقه شاگردان علامه طباطبایی؛ با تاکید بر حیات علمی علامه حسن‌زاده آملی و برپایی مراسم اختتامیه جشنواره  های کتاب محور به همراه  همایش تجلیل از ناشران و نویسندگان از جمله این برنامه ها اعلام کرد.

 

 

وی از برگزاری میزگرد ارزیابی با محوریت وضعیت عملکرد ناشران و دست‌اندرکاران کتاب در مازندران روز یکشنبه 30آبان ماه جاری در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی استان خبر داد و گفت: همچنین برگزاری کارگاه تخصصی تولید محتوا، چاپ، طراحی و ویراست نیز در دستور کار قرار دارد.

 

 

زارع به برگزاری مراسم بزرگداشت صنعت چاپ به همراه ورکشاپ تحلیلی به اضافه رونمایی از کتاب به میزبانی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابلسر اشاره و بیان کرد: مراسم اختتامیه کتاب سال به همراه  نقد و بررسی کتاب روز شنبه29آبان ماه جاری در دانشگاه آمل برگزار خواهد شد.

 

 

وی با بیان اینکه این اداره کل تاکنون در ماموریت های خود در حوزه کتاب و کتابخوانی موفق عمل کرده، افزود: هفتمین دوره جشنواره روستاها و عشایر دوستدار کتاب، پنجمین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان، هفتمین جشنواره تجلیل از مروجین کتابخوانی کشور، پویش کتاب خوانی نشاط نوروزی با کتاب سال ۱۴۰۰ ، طرح پویش نامه به نویسنده در سال 99 و هفتمین دوره پایتخت کتاب ایران از جمله این ماموریت ها است.

 

 

زارع، برپایی کارگاه‌های تخصصی و تحلیلی و نشست‌های علمی را مهمترین برنامه‌های هفته کتاب امسال در استان دانست و عنوان کرد: شهرستان‌های مختلف استان مازندران در برگزاری برنامه‌های این هفته مشارکت دارند تا بتوانیم هفته‌ای پرنشاط و ویژه داشته باشیم البته بخش زیادی از برنامه ها به دلیل شرایط کرونا در فضای مجازی برگزار خواهد شد.

 

 

وی افزود: در این زمینه شهرستان میاندرود برنامه‌هایی چون مسابقه‌های نقاشی و کتابخوانی در فضای مجازی، تشویق مؤلفان به نشر آثار با موضوعات روز و کاربردی، محافل شعرخوانی و قصه‌گویی در فضای مجازی، تجلیل از نویسندگان و پژوهشگران شهرستان،‌ اهدای کتاب و تقدیر از کتابداران کتابخانه‌های عمومی را در دستور کار خود دارد.

 

 

زارع از مشارکت شهرستان‌های نور و محمود‌آباد در اجرای برنامه‌های هفته کتاب خبر داد و گفت: تجلیل از مهدکودک‌های برتر در حوزه کتاب و کتابخوانی، بازدید از کتابفروشی‌های نور، افتتاح موسسه مطالعه کتابخوانی،‌ تشکیل کانون نویسندگان و مولفان کتاب‌های بومی محلی، اهدای کتاب‌های کمک آموزشی به مدارس دوره متوسطه دوم، برگزاری نمایشگاه کتاب در پارک طاهباز محمودآباد، بازدید از انتشارات اهل سخن محمودآباد، تجلیل از کتابداران محمودآباد و سرخرود و تجلیل از مدیر کتابفروشی شهر کتاب محمودآباد برخی از این برنامه‌ها است.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران درباره برنامه‌های کلاردشت در هفته کتاب اظهار کرد: برپایی مسابقه کتابخوانی از کتاب «مربای شیرین»، برپایی نمایشگاه کتاب، مراسم رونمایی از کتاب، بازدید از کتابخانه‌ها،‌ شعرخوانی و قصه‌گویی نیز در این شهرستان دنبال می‌شود.

 

 

وی با اشاره به اجرای برنامه‌های متنوع با محور ترویج کتابخوانی در شهرهایی همانند فریدون‌کنار، عباس‌آباد، سوادکوه و رامسر عنوان کرد: در هر یک از این شهرستان‌ها نیز طرح‌هایی همانند مسابقه عکاسی کتاب خوب حال خوب، برگزاری نشست کتابخوانی با گروه یار مهربان، تجلیل از کتابفروشان محلی و رونمایی از کتاب اجرا می‌شود.

 

 

زارع در ادامه برنامه های حوزه کتاب و کتابخوانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران، از انتشار460 عنوان کتاب با تیراژ تقریبی ۳۲۰ هزار جلد توسط نویسندگان و ناشران استان در هشت ماهه اول سال جاری خبرداد و یادآورشد: بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران، برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نخستین روز هفته کتاب با نواختن زنگ مطالعه درمدارس، در مازندران آغاز شد.

 

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران تاکید کرد: تلاش می‌شود در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی از همه ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

کد خبر 1116495

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha