تزریق واکسن کرونا؛ شرط اجازه فعالیت کسبه نهبندان

بیکی با اشاره به اینکه هیچ واحد صنفی بدن واکسیناسیون اجازه فعالیت نخواهد داشت، گفت: از روز چهارشنبه واحد صنفی که واکسیناسیون انجام نداده باشد اجازه فعالیت نخواهد داشت و تمامی واحدهای صنفی باید کارت واکسن ارائه کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مجید بیکی» امروز (24 آبان) در ستاد شهرستانی مدیریت بیماری کرونا اظهار کرد: مصوبات ستاد کرونا بر دو بخش واکسیناسیون و بازگشایی مدارس است که مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

 

فرماندار نهبندان با بیان اینکه آمار واکسیناسیون شهرستان علی رغم وجود 10 مرکز واکسیناسیون در مرکز شهری و روستایی هنوز به عدد قابل قبول نرسیده است، افزود: تکلیف دستگاه ها این است که واکسیناسیون کرونا در شهرستان به 80 درصد جمعیت شهرستان برسد.

 

وی بیان کرد: مدیریت آموزش و پرورش شهرستان باید تمهیدات لازم برای واکسینه کردن دانش آموزان را بیندیشد، دانش آموزان 12 تا 17 سالی که هنوز واکسینه نشده اند باید بررسی و اقناع سازی شوند.

 

وی با بین اینکه واکسیناسیون تاثیر جدی در کاهش مرگ و میرهای ناشی از کرونا داشته که مورد توجه سازمان های بین المللی بهداشت هم قرار گرفته است، گفت: واکسیناسیون باید به صورت یک الزام مورد توجه باشد.

 

فرماندار نهبندان با اشاره به اینکه هیچ واحد صنفی بدن واکسیناسیون اجازه فعالیت نخواهد داشت، افزود: از روز چهارشنبه واحد صنفی که واکسیناسیون انجام نداده باشد اجازه فعالیت نخواهد داشت و تمامی واحدهای صنفی باید کارت واکسن ارائه کنند.

 

وی با اشاه به وفور و وجود تنوع واکسن های کرونا در کشور ادامه داد: واکسیناسیون سیار در نهبندان طی هفته جاری انجام خواهد شد.

 

فرماندار نهبندان بیان کرد: مردم باید زندگی با کرونا را یاد بگیرند، تالارها و رستوران ها باید توجیه شده و بر اساس دستورالعمل ها مراسم خود را برگزار کنند.

 

بیکی از بازگشایی مدارس برای متوسطه دوم در نهبندان خبر داد و گفت: آموزش حضوری در مدارس متوسطه اول و ابتدایی از ابتدای آذرماه طبق مصوبات ستاد کرونا در دستور کار است.

 

وی همچنین از وضعیت نارنجی کرونا در شهرستان نهبندان خبر داد و گفت: این وضعیت باید به همت مردم و دستگاه ها دولتی باید ثابت و کاهش یابد.

کد خبر 1116521

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha