خداوند با دادن اختیار و تبیین راه سعادت و شقاوت انسان را به سوی عبادت تشویق کرد

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: خداوند می توانست انسان را ملزم به عبادت کند، اما با دادن اختیار به انسان و تبیین راه سعادت و شقاوت انسان را به سوی عبادت تشویق کرده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، نخستین همایش نماز سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد امروز (۲۴ آبان ماه) با حضور فرمانده سپاه فتح استان، معاون سیاسی استاندار استان، نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از نیروی های نظامی و  انتظامی برگزار شد.

 

حجت الاسلام «سیروس حکمتی نیک» در این مراسم به اشرف مخلوق بودن انسان و اینکه تاج کرامت بر سر او گذاشته شده اشاره کرد و گفت: خداوند بعد از خلقت انسان به خود احسنت می گوید، بناست انسان نقش خلیفه الهی و مجری شریعت الهی در روی زمین و به مقام پرستش و عبودیت و بندگی خداوند نائل آید.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد به سرشت خداجویی انسان اشاره کرد و ادامه داد: خاستگاه اصلی دین فطرت انسان است، از طرفی نیروی عقل باعث شناخت انسان از خداوند متعال می شود، اما از آنجا که عقل در تشخیص آثار اخروی ناتوان است، پیامبران و انبیا الهی را برای سعادت انسان نازل کرده است

 

وی انتخاب ائمه معصومین و امامان از جانب خداوند متعال را برای هدایت و تشریح دین و شناخت خدا در کنار اعضا و جوارح انسان از وسایل دانست و گفت: فلسفه ابزار جسمی انسان برای شناخت خداوند متعال است، در این راستا کل عالم برای انسان مخلوق شده و انسان با استفاده از این نعمت ها، برای شناخت خدا گام برداشته است.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک با بیان اینکه راه شناخت سعادت و شقاوت، برای انسان تشریح شده، گفت: خداوند می توانست انسان را ملزم به عبادت کند اما با دادن اختیار به انسان و تبیین راه سعادت و شقاوت انسان را به سوی عبادت تشویق کرده است

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان سبک شمردن نماز باعث ابتلا شدن به ۱۵ بلا در دنیا، قبر و قیامت می شود، گفت: نخستین همایش نماز برای پاسداشت نماز بوده و یکی از اهداف آن، ارزیابی اثر بخشی فرهنگ نماز در درون سپاه است.

 

وی از دیگر اهداف نخستین همایش نماز را ارزیابی رده ها، معاونت ها و فرماندهی نواحی دانست و گفت: تقدیر از کسانی که در برپایی نماز بیشترین نقش را داشته از دیگر اهداف این همایش است.

 

حجت الاسلام حکمتی نیک به رسالت سپاه مبنی بر اینکه پاسداری برای حفاظت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در بعد داخلی و خارجی اشاره کرد و گفت: یکی از ماموریت های سپاه اهداف فرهنگی است.

 

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فتح استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این راستا مدارس علمیه، مساجد، علما و طلاب، بقاع متبرکه از ظرفیت های فرهنگی استان بوده که باید ادارات، آموزش و پرورش، استانداری با هدایت های نماینده ولی فقیه برای برگزاری و اقامه نماز با هماهنگی و هم افزایی گام بردارند.

کد خبر 1116556

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha