باید از ظرفیت گردشگران برای رونق اقتصادی تربت حیدریه استفاده شود

بیدخوری گفت: اقتصاد کشاورزی در تربت‌حیدریه با مشکلاتی مانند کمبود آب مواجه کرده است لذا می‌توان از ظرفیت گردشگران برای رونق این شهر استفاده کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، « یوسف بیدخوری» در اولین جشنواره گردشگری زعفران که به میزبانی شرکت زعفران آرنیکا در تربت حیدریه با حضور اصحاب رسانه مشهد برگزار شد؛ بیان کرد: تربت حیدریه هم به لحاظ آثار فرهنگی و تاریخی و هم به لحاظ معادن بسیار قوی در زمینه عقیق و طلا و همچنین ابریشم که جزو بهترین شهرستان ها است.

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی افزود: با توجه به اهمیت و استراتژیک بودن موضوع زعفران در استان و تربت حیدریه که بزرگترین تولید کننده زعفران در دنیا است این جشنواره برگزار شده است و قطار گردشگری به عنوان یک کار نمادین بوده است تا اهمیت مبحث گردشگری در کنار بسیاری از فعالیت های دیگر نشان داده شود به ویژه گردشگری کشاورزی که امروزه اهمیت پیدا کرده و ما لازم است در کنار رونق اقتصاد مربوط به کشاورزی، گردشگری نیز اضافه کنیم.

 

وی با بیان اینکه اقتصاد کشاورزی در تربت‌حیدریه با مشکلاتی مانند کمبود آب مواجه کرده است لذا می‌توان از ظرفیت گردشگران برای رونق این شهر استفاده کرد؛ افزود: با رویکردی که در زمینه گردشگر شهرستان تربت حیدریه آغاز کرده است، ما در آینده میزبان تیم های گردشگری بسیار زیادی از داخل ایران و خارج از کشور خواهیم بود.

 

بیدخوری بیان کرد: از اول آبان ماه دستور العمل نحوه ورود گردشگران خارجی به ما ابلاغ شده و با تمام دستگاههای اجرایی هماهنگی لازم انجام شده که گردشگران خارجی با گرفتن ویزای گردشگری به مشهد بیایند و اکنون نیز پروازهای هوایی از کشور عراق بدون ویزا انجام می شود ؛ همچنین مشهد به سه میلیون جمعیت و بیش از 30 میلیون زائر و گردشگر در مجاورت شهرستان تربت حیدریه ظرفیت بسیار خوبی را برای  شهرستان تربت به وجود آورده است.

 

وی با اشاره به نقش اقامتگاه‌های بوم‌گردی در توسعه گردشگری افزود: در سنوات گذشته اماکن قابل توجهی که گردشگران با حضور در آن بتوانند با آداب، رسوم و فرهنگ خاص هر محله در اقامتگاه‌های مرتبط با آن حضور پیدا کنند را نداشتیم، در حال حاضر تربت‌حیدریه در این زمینه پیشتاز است و تاکنون تعدادی از اقامتگاه‌های بوم‌گردی بهره‌برداری شده و مجوزهای زیادی برای تاسیس اقامتگاه بوم‌گردی صادر شده که به زودی به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی با بیان اینکه در دوران پساکرونا مشکلی برای اقامت گردشگران در اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها با درصد اشغال بالا نخواهیم داشت؛ گفت: دستگاه‌های متولی فرهنگ وظیفه‌ای تحت عنوان ایجاد نشاط اجتماعی برعهده دارند که دستگاه‌های اجرایی می‌توانند کمک شایانی در ایجاد این نشاط اجتماعی داشته باشند.

 

بیدخوری بیان کرد: آمادگی داریم در بحث‌های سه‌گانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تورهای آشناسازی برای استان خراسان رضوی برگزار کنیم. همچنین در صنایبع دستی فاخر باید حمایت و زمینه فروش اینها در داخل و کشور فراهم کنیم.

 

 

کد خبر 1116582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha