۱۰۰ هنرمند آستارایی عضو صندوق اعتباری هنر هستند

تشرینی گفت: ۱۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان مرزی بندر آستارا در صندوق اعتباری هنر عضو هستند.

«شاپور تشرینی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،اظهارکرد: ۱۰۰ نفر از اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان آستارا شامل نویسندگان، فعالان قرآنی، موسیقی، هنرمندان هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی و خبرنگاران در صندوق اعتباری هنر عضو هستند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با بیان‌اینکه حدود ۷۰ هنرمند این شهرستان از طریق صندوق اعتباری هنر بیمه هستند، افزود: در ایام شیوع کرونا برای هر کدام از اصحاب فرهنگ و هنر این شهرستان عضو در صندوق اعتباری هنر، ۳۰ میلیون ریال کمک مالی شده و همچنین حق بیمه آنان پرداخت شده است.

 

وی از اصحاب‌رسانه به جهت زحمات آنان در همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا در نشر و ترویج فرهنگ و ارتقای فرهنگ عمومی شهرستان تقدیر و تشکر کرد و گفت: ۹ نشریه در شهرستان آستارا دارای مجوز هستند که ۴ نشریه به صورت مستمر منتشر می‌شوند.

 

تشرینی تصریح‌کرد: همچنین در بندر آستارا علاوه بر فعالیت خبرگزاری صدا و سیما، نمایندگی ۹ خبرگزاری و پایگاه خبری نیز فعال بوده که به انعکاس اخبار و رویدادهای این شهرستان می‌پردازند.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا با اشاره به اینکه تعداد کانون‌های آگهی و تبلیغاتی در این شهرستان سه مورد است، اضافه‌کرد: همچنین سه چاپخانه افست و ۵ چاپخانه دیجیتال در آستارا فعالیت دارند.

 

وی ادامه داد: یک موسسه فرهنگی و هنری چند منظور در آستارا فعال است و صدور مجوز برای یک موسسه دیگر نیز در دست اقدام است.

 

تشرینی به فعالیت ۲ انتشاراتی در شهرستان آستارا اشاره کرد و گفت: در سال جاری از ۲ مجموعه شعر در آستارا رونمایی شده است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ۵ آموزشگاه آزاد هنری در شهرستان آستارا فعالیت دارند، اظهارکرد: یک آموزشگاه موسیقی در آستارا فعالیت دارد و این شهرستان دارای یک سینما است.

 

وی افزود: طی سال جاری یک نمایشگاه کتاب در محل گالری معراج اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آستارا برپا شد که شهروندان استقبال خوبی داشتند.

 

تشرینی تصریح‌کرد: همچنین امسال ۴ نمایشگاه هنرهای تجسمی به صورت انفرادی در آستارا برپا شده و تا پایان سال نیز چندین نمایشگاه در این شهرستان دایر می‌شود.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بندر آستارا به فعالیت ۶ انجمن زیر نظر این اداره در شهرستان اشاره کرد و افزود: این انجمن‌ها شامل قرآن، شعر و ادب، خوشنویسی، هنرهای تجسمی، فیلم و عکس و نمایش می‌باشند.

 

تشرینی خاطرنشان‌کرد: شهرستان مرزی بندر آستارا دارای ۵۱ کانون فرهنگی‌هنری است که در سطح مساجد شهرستان فعالیت دارند.

کد خبر 1116611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha