اجرای قانون جامع حمایت از معلولان در اولویت شهرداری بیرجند است

بهترین گفت: قانون جامع حمایت از معلولان باید کامل اجرا شود که یکی از برنامه‌های شهرداری در دوره جدید است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، جلسه شورای شهر بیرجند امروز (۲۴ آبان) پیرامون مسائل و مشکلات مددجویان بهزیستی برگزار شد و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بیرجند آمادگی خود را برای رفع مشکلات مرتبط با شهرداری اعلام کردند.

 

«مهدی بهترین» شهردار بیرجند با اشاره به اینکه ۵۳ وظیفه سازمانی بر عهده سازمان بهزیستی است، اظهار داشت: قانون جامع حمایت از معلولان باید کامل اجرا شود که یکی از برنامه‌های شهرداری در دوره جدید است.

 

وی با اشاره به بازگشت ون مناسب‌سازی شده ویژه معلولان به چرخه فعالیت مجدد خبر داد و افزود: بسیاری از کتابخانه ها از جمله کتابخانه ویژه نابینایان از محل پرداخت عوارض شهرداری بازسازی شده است.

 

بهترین در خصوص بخشودگی عوارض پروانه های ساختمانی مددجویان بهزیستی، تصریح کرد: شهرداری براساس قانون حق بخشش عوارض را ندارد مگر اینکه مصوبه ای به تایید شورای شهر برسید تا برمبنای آن عمل شود.

 

«علیرضا محمودی‌راد» رئیس شورای اسلامی شهر بیرجند نیز در این جلسه تسریع و تسهیل در امور شهروندان را یکی از وظایف شورا ذکر کرد و گفت: به عنوان نماینده مردم تلاش می‌شود تا با برقراری ارتباط با سازمان های مختلف، زمینه ارائه خدمات بهتر به شهروندان را فراهم کنیم.

 

وی بیان داشت: در کمیسیون خدمات شهری شورا، مشکلات مددجویان بهزیستی مطرح و راه حل های مورد نظر بیان خواهد شد. باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد برای ارائه خدمت به جامعه هدف بهزیستی بیشتر استفاده شود.

 

گفتنی است؛ همکاری برای ساماندهی کودکان کار و خیابانی، همکاری برای صدور پایان‌کار واحدهای مسکونی مددجویان بهزیستی، توجه به مناسب سازی معابر و مبلمان شهری و پارک‌ها و ساماندهی افراد متکدی غیر معتاد از درخواست های اداره بهزیستی در این جلسه بود.

 

کد خبر 1116613

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha