تقویت تفکر عقلانی دستور کار حوزه و دانشگاه باشد

حجت الاسلام اسماعیل زاده تقویت تفکر را حلقه مفقوده در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش دانست وگفت: تقویت تفکر عقلانی که در شاگرد پروری علامه طباطبایی(ره)مشهود بوده را باید در حوزه و دانشگاه جامعه امروز شاهد باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «صدرالله اسماعیل زاده» امروز(24آبان) در نشست علمی تبیین حیات علمی در حلقه شاگردان علامه طباطبایی؛ با تاکید بر حیات علمی علامه «حسن‌زاده آملی» ویژه اساتید، دانشجویان و حوزه های علمیه که به مناسبت بیست و نهمین هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در مازندران با حضور حجت الاسلام والمسلمین «محمود دیانی» استادیار گروه فلسفه و کلام، عضو هیات علمی دانشگاه مازندران و پژوهشگر در عرصه آرای علامه طباطبایی  و به میزبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد، با اشاره به شرح احوالات علامه طباطبایی(ره) اظهار کرد: نکات بارز در احوالات حضرت علامه، بحث شاگرد پروری علامه  یا همان تقویت قوه تفکر در شاگردان ایشان است که باید مورد توجه همگان باشد.

 

 

معاون پژوهش حوزه های علمیه مازندران تقویت تفکر را حلقه مفقوده در حوزه و دانشگاه و آموزش و پرورش دانست و افزود: متاسفانه امروز ما دانش آموز، دانشجو  و طلبه را متفکر تربیت نمی کنیم.

 

 

وی ادامه داد: علامه جوادی آملی (مدظله العالی) می فرمایند: قوم عرب و فارس و ... داریم لقوم یتفکرون که در آیه های ۱۱سوره نحل، آیه ۱۳سوره الجاثیه و... که در قرآن آمده به معنای قوم متفکر است را در جامعه امروز داریم یا نه! آیا توانستیم قوه تفکر را پررنگ کنیم.

 

 

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به آثار فاخر علامه طباطبایی(ره) به ویژه تفسیر المیزان، گفت: علامه شهیدمرتضی مطهری فرمودند همه تفسیرالمیزان با فکر نوشته شده است؛ کمتر مشکل در مسائل اسلامی و عینی من مطهری پیش آمده که من در المیزان آن را نیافته باشم.

 

 

وی با بیان اینکه متاسفانه المیزان در حوزه و دانشگاه مهجور است، اظهار امیدواری کرد این نشست های علمی به تقویت تفکر عقلانی کمک کند و این آثار گرانسنگ علمای شیعه را از مهجوریت درآورد.

کد خبر 1116616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha