نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور در قم رونمایی شد

همزمان با روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی، از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور با محتوای بیش از ۷۰ هزار جلد کتاب ، در موضوعات علوم اسلامی و انسانی رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، هم‌زمان با روز کتاب و آغاز هفته کتابخوانی، طی مراسمی از نسخه جدید پایگاه کتابخانه دیجیتال نور، رونمایی شد.

 

در این مراسم حجت الاسلام سید مصطفی طباطبایی مدیر پروژه پایگاه کتابخانه دیجیتالی نورگفت: اولین نسخه کتابخانه دیجیتال نور چهارده سال قبل ایجاد شد که تنها در آن چهار هزار عنوان کتاب گردآوری شده بود.

 

وی تصریح کرد: احادیث کتب دینی، فهرست آیات و روایات و منابع قرآنی در نسخه جدید به‌روزرسانی شده است که محققان، طلاب و پژوهشگران علوم اسلامی می‌توانند از آن استفاده کنند.

 

حجت الاسلام و المسلمین دکتر عبدالحسین خسروپناه نیز در این مراسم با تمجید از فعالیت‌ها و محصولات مرکز نور گفت: به عنوان عضوی از جامعه محققان و نویسندگان از این زحمات تشکر می کنم.

 

وی در ادامه با اشاره به شیوه ارزیابی تمدن‌ها در کشورها،افزود: کتاب و نوشته‌های علمی از نشانه‌های جایگاه تمدن یک سرزمین محسوب می‌شود و ایران قبل از اسلام، در علم و دانش پیشرو بوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین خسرو پناه گفت: کتابخانه‌های با قدمت چند هزار ساله نشان از جایگاه علم و علم اندوزی در ایران بوده و اسلام به این حرکت علمی ایرانیان بسیار کمک کرد به گونه‌ای که شکوفایی علمی عظیمی در ایران پس از اسلام، رقم خورد.

 

پایگاه کتابخانه دیجیتال نور به نشانی www.NoorLib.ir در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفت.

کد خبر 1116631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha