قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد به ۱۰۰۹ نفر افزایش یافت

یک بیمار کرونایی در کهگیلویه و بویراحمد جان باخت و شمار قربانیان کرونا به ۱۰۰۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «پرویز یزدان پناه» عصر امروز (۲۴ آبان ماه) در گفت و گو با خبرنگاران از افزایش شمار قربانیان کووید ۱۹ در استان کهگیلویه و بویراحمد به هزار و ۹ نفر خبر داد و گفت: متاسفانه یک بیمار مبتلا به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته جان خودرا از دست داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: هم اکنون ۱۹۵در بیمارستان‌های معین کرونای استان بستری بوده که از این تعداد، ۸۰ نفر مبتلای قطعی و ۱۳ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان هستند.

 

وی ادامه داد: تعداد بهبود یافتگان بیماران کرونایی کهگیلویه و بویراحمد تاکنون ۸۰ هزار و ۲۹۵ مورد گزارش شده است.

 

یزدان پناه با بیان اینکه از ۴۵۳ نمونه پی سی آر دریافت شده حدود ۲۶ درصد موارد مثبت است، یادآور شد: بیشترین موارد در شهرستان‌های بویراحمد، کهگیلویه و چرام هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج با اشاره به اینکه بیشترین درصد موارد بستری طی دو هفته گذشته در شهرستان‌های کهگیلویه، مارگون و چرام بوده، افزود: مردم و مسئولین این شهرستان‌ها باید همکاری بیشتری در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و نظارت‌ها داشته باشند.

 

وی ادامه داد: استان از نظر میزان بروز بیماری در کشور رتبه دوم را دارا است که احتمالا در طی هفته‌های آتی موارد مرگ و میر در استان به صورت تصاعدی است.

 

یزدان پناه افزود: عادی انگاری، تجمعات، کاهش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، کاهش نظارت ها، کاهش محدودیت‌ها بدون رعایت دستورالعمل ها، کاهش سرعت واکسیناسیون و حضور مردم در مناطق پرخطر از مهم ترین دلایل افزایش موارد کرونا در استان است.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: تکمیل و تسریع واکسیناسیون، رعایت فاصله فیزیکی، استفاده همگانی از ماسک، نظارت کامل بر اصناف و ادارات و عدم حضور در تجمعات را موثر در جلوگیری از انتشار بیماری است.

کد خبر 1116663

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha