سبک زندگی شهدا را با هنرمندی و نگاه خلاقانه به جامعه معرفی کنیم 

مسئول جامعه زنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان قم گفت: امروز به شدت نیاز داریم که سیره و سبک زندگی شهدا را با هنرمندی و بهره گیری از رویکرد و نگاه خلاقانه به جامعه به خصوص نسل جدید معرفی کنیم. 

لیلا شکریان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که برگزاری کنگره ها و یادواره های شهدا، مقدمه بسیار خوبی برای آشنایی آحاد مردم و جوانان با فرهنگ و سیره شهداست، اظهار داشت: همسران و مادران شهدا حقیقتاً نقش بسیار مهمی در حراست و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ما داشته و دارند و باید این الگوها را به درستی با ابزار هنر و رسانه تبیین و تشریح کنیم.


وی با اشاره به نقش ویژه زنان در بحث تمدن سازی جامعه اسلامی گفت: زنان و مادران نقش مهمی در شکل گیری هویت جامعه دارند و چه خوب است که با بهره گیری از الگوی مادران و همسران شهدا بتوانیم این هویت دینی و معنوی و انسانی را در جامعه هر چه بیشتر و بهتر تقویت کنیم.

 

وی همچنین با بیان این که یادواره بانوان شهیده استان قم همزمان با سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) در قم برگزار می شود، ابراز داشت: یادواره های شهدا و دیگر برنامه های معنوی و فرهنگی، زمینه سازی می کند برای این که ما بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را به جامعه منتقل کرده و در چنین زمان هایی به خصوص این تلنگر را به خود و دیگران بزنیم که مبادا از این راه نورانی فاصله بگیریم.

 

شکریان ادامه داد: شیوع ویروس کرونا در کنار همه سختی ها و مصیبت هایی که داشت اما یک حُسن بزرگ داشت و آن هم این که نسل جدیدی که حماسه ها و ایثارگری های دوران دفاع مقدس را ندیده بود، با مفهوم ایثار و از جان گذشتگی در این قضایای اخیر آشنا شده و مهم این است که ما با ابزار هنر و رسانه این فرهنگ را به درستی به نسل جدید منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به این که به شدت نیازمند فعالیت های مؤثر و خلاقانه هستیم، خاطرنشان کرد: ما در یادواره ها به دنبال این هستیم که با کارهای رسانه ای، نسل جدید را جذب برنامه ها کنیم و البته در این باره نیازمند همراهی و هم افزایی دیگر نهادها و ارگان ها هستیم.

 

وی در خاتمه گفت: به ویژه در بخش فرهنگی، خواهران خط مقدم جبهه نرم فرهنگی هستند چرا که دشمن امروز بیش از هر چیز دیگری، کانون خانواده را نشانه رفته و لذا ما در این نبرد اولاً باید جنگ نرم و اقتضائات را به درستی بشناسیم و ثانیاً هم این که نیاز داریم برادران از خواهران در این خصوص حمایت و پیشتیبانی لازم را به عمل آورند.

کد خبر 1116670

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha