۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال است

سرتیپ سهرابی با بیان اینکه ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال است، گفت: پیش بینی شده تا چهار سال آینده در همه استان‌ها موزه دفاع مقدس ایجاد شود لذا پروژه‌های نیمه تمام به اجرا در خواهند آمد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، سرتیپ «نبی سهرابی» در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان سمنان اتحاد، انسجام ملی، کسب عزت و افتخار را از مهمترین پیام‌های دفاع مقدس اعلام کردوگفت: نشر ارزش‌های دفاع مقدس در قالب گفتمان سازی و محتوا محور با شیوه‌های نوین برای نسل جوان از وظایف و اقدامت عملی بنیاد حفظ آثار است.

 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه ۲۴ موزه دفاع مقدس در کشور فعال است، اظهارداشت: پیش بینی شده تا چهار سال آینده در همه استان‌ها موزه دفاع مقدس ایجاد شود لذا پروژه‌های نیمه تمام به اجرا در خواهند آمد.

 

وی با بیان اینکه موزه دفاع مقدس استان سمنان از جمله بهترین موزه‌های کشور به لحاظ فضا و آثار است گفت: برای چیدمان محتوایی این مرکز فرهنگی دفاع مقدس نیاز به همکاری و استفاده از ظرفیت‌های داخلی است.

 

سرتیپ سهرابی با بیان اینکه سالانه هشت هزار عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس منتشر می‌شود که ۱۴ درصد از کل کتب منتشر شده در ایران اسلامی را شامل می‌شود، تاکید کرد: نشر یکی از حوزه‌هایی که در زمینه دفاع مقدس کارهای خوبی در آن صورت می‌گیرد.

 

جانشین بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس با اشاره به اینکه در کنار انتشار کتاب، نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ترویج فرهنگ شهادت بین نسل جوان در قالب گفتمان سازی و محتوا محور با شیوه‌های نوین برای نسل جوان از وظایف و اقدامات عملی بنیاد حفظ آثار است، اظهارداشت: خوشبختانه در حوزه تولید پادکست، کتاب صوتی، استفاده از برنامه‌ها و… اقدامات خوبی در کشور و همچنین استان سمنان صورت گرفته تا سه هزار شهید این استان به مردم و نسل جوان شناسانده شود.

 

وی بر استفاده از ظرفیت نخبگان، جوانان، پایان نامه‌های دانشگاهی و… برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، تاکید کرد.

 

نماینده ولی فقیه در استان سمنان هم در این دیدار تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص گسترش فرهنگ دفاع مقدس را یاد آور شد و افزود: در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ‌سمنان برنامه‌ها و اقدامات متنوع و مطلوبی صورت گرفته است که نیاز به تکمیل و معرفی دارد.

 

حجت الاسلام«‌مرتضی مطیعی» با بیان اینکه گسترش فرهنگ ایثار و شهادت تضمین کننده آینده جامعه است خواستار اختصاص اعتبار برای تکمیل  مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان و نیز یادمان‌های شهدا شد.

 

کد خبر 1116739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha