ولایت‌پذیری از ویژگی‌های شاخص حضرت معصومه (س) بود

حجت‌الاسلام مهدوی ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های شاخص حضرت فاطمه معصومه (س) برشمرد و گفت: این بانوی بزرگوار تنها یک امام‌زاده عادی نیست بلکه جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند سبحان و اهل بیت (ع) دارد که مهاجره و مجاهده فی سبیل‌الله هم بود.

«حجت‌الاسلام سید ولی‌الله مهدوی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، ضمن تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز وفات جانسوز حضرت فاطمه معصومه (س) اظهار کرد: حضرت فاطمه معصومه (س) در دهم ربیع‌الثانی در شهر مقدس قم وفات یافت و این شهر، نگینی را در خود جای داده که آثار و برکات آن مشهود است.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان با بیان اینکه شهر مقدس قم جایگاه ویژه‌ای دارد که آن هم بنا به بیانات امام صادق (ع) و امام رضا (ع) به خاطر وجود بابرکت حضرت معصومه (س) است افزود: عالمان زیادی در شهر قم تربیت و دفن شدند و این آثار و برکات وجودی حضرت معصومه (س) است و امروزه شخصیت‌های و مراجع ما بر سر سفره باکرامت ايشان از علوم معنوی و علوم الهی و دینی بهره‌مند می‌شوند.

 

وی اذعان کرد: مقام امام‌زادگان با امام معصوم متفاوت است و با هم قابل مقایسه نیستند اما بعضی از امام‌زادگان مانند نگین هستند که بین دیگر امام‌زادگان و منصوبین به اهل بیت (ع) مانند حضرت معصومه (س) و حضرت زینب (س) امتیازات ویژه‌ای دارند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی تصریح کرد: امام‌زادگان به دلیل منصوب بودن به اهل بیت (ع) قابل احترام هستند و ما وظیفه داریم به آنها احترام بگذاریم و جایگاه خاصی را برای آنها قائل باشیم.

 

وی عنوان کرد: برخی امور سبب می‌شوند یک امام‌زاده از مقام بالایی برخوردار باشد و یکی از آن امور نیز، مدح‌ها و توصیفاتی هستند که ائمه معصومین در وصف آن امام‌زاده فرموده‌اند و حضرت معصومه (س) در این خصوص، مدح چهار امام معصوم را دارد‌.

 

استاد حوزه‌های علمیه خوزستان ولایت‌پذیری را از ویژگی‌های شاخص حضرت معصومه (س) برشمرد و خاطر نشان کرد: ایشان یک امام‌زاده عادی نیست بلکه جایگاه ویژه‌ای نزد خداوند سبحان و اهل بیت (ع) دارد که مهاجره و مجاهده فی سبیل‌الله هم بود.

 

کد خبر 1116800

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha