نباید از بیت المال برای تداوم مدیریت هزینه کرد/قانونی شدن تخلفات با کمیسیون ماده ۱۰۰

حجت الاسلام محمدی لائینی با ابراز گلایه مندی از اجرای نادرست کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری ها، گفت: نباید اجازه دهیم شهرداری ها تخلف بنیان و مبتنی برجرم باشند؛ چهره نازیبای برخی از شهرها خروجی اجرای نادرست همین ماده ۱۰۰است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۵آبان) در نشست با «جواد طالبی» شهردار مرکز استان مازندران ضمن گرامیداشت سالروز وفات حضرت معصومه (س) کریمه اهل بیت(علیهم السلام) با بیان اینکه ماهر چه از روح و حقیقت اهل بیت(علیهم السلام) فاصله بگیریم تاریکی ها همانند دنیا پرستی، سودجویی و... بیشتر می شود، اظهار کرد: در مقابل هرچه به اهل بیت(علیهم السلام) نزدیکتر شویم به نور حقیقت، صداقت، وفا، پاک دستی، حلال خواری و... نزدیکتر می شویم.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران خطاب به شهردار ساری گفت: پیوند قلبی و روحی خود را با اهل بیت(علیهم السلام) مستحکم تر کنید قطعا موفق خواهید بود.

 

 

وی با بیان اینکه داشتن تفکر کم کردن هزینه ها و برقراری عدالت نسبی حداقلی در امور شهرداری ساری، ارزشمند و درخورتحسین است، تاکید کرد: نیروهای مازاد که در شهرداری حضور دارند را بکار بگیرید تا هزینه ها کمتر شود فقط در مسایل فنی خاص به سراغ پیمانکاران بروید ما در شهرداری باید متکی به خود شهر باشیم نه به دولت!

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه سایر کشورها بنای اصلی شان برمالیات است نه بر برداشت از مواهب الهی و خدادادی، افزود: نظام عوارضی و مالیاتی درستی نداشته باشیم به بی عدالتی منجر خواهد شد؛عدالت در گرفتن عوارض، مالیات ها موجب می شود که شهر را خود اداره کنیم.

 

 

امام جمعه ساری با ابراز گلایه مندی از اجرای نادرست کمیسیون ماده ۱۰۰ گفت: نباید اجازه دهیم شهرداری ها تخلف بنیان و مبتنی برجرم باشند؛ چهره نازیبای برخی از شهرها خروجی اجرای نادرست همین ماده ۱۰۰است.

 

 

وی ادامه داد: باید دور جرائم را خط کشید، جرائم نیروهای انسانی مجموعه تابعه را به فساد می کشد؛ اساسا جرائم زمینه ساز توسعه خلاف است. 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه جریمه کردن متخلفین علاج کار نیست، افزود: به طور مثال ماشین متخلف باید توقیف شود چرا که جریمه و پرداختن آن لحظه ای است و فرد خاطی ممکن است به تکرار آن مبادرت ورزد.

 

 

وی با بیان اینکه روزنه ها و زمینه های فساد در شهرداری ها باید شناسایی و رفع شود، گفت: عدم دلبستگی به پست و مدیریت موجبات پاکدستی شورا و شهرداری را فراهم می کند نباید از بیت المال برای تداوم مدیریت هزینه کرد. واسطه گری و لابی گری آفت مدیریت هاست. لابی گری ها نوعی افتضاح اخلاقی است که شهر را به بن بست می کشاند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با ابراز گلایه مندی از عدم کارشناسانه بودن احداث پروژه زباله سوز شهر ساری، افزود: معتقدم در احداث پروژه های زباله سوز باید تبدیل زباله به برق و ... مورد توجه باشد.

 

 

وی خطاب به شهردار ساری گفت: سفارش می کنم پاک و حلال کار کنید؛ دوام مدیریت و جایگاه نباید جای حلال کار کردن را بگیرد. مسئولین باید نه گفتن را بیاموزند باید بتوانند به خلاف و لابی گری ها و... نه بگویند.

 

 

امام جمعه ساری با تاکید براینکه رویکرد فرهنگی باید در شهرداری مرکز مازندران، ساری و جاری باشد، خاطرنشان شد: در لابه لای ادارات، خون شهدا جریان دارد حیثت شهر باید مورد توجه باشد. رعایت اخلاق اداری،پیوست عدالت، فرهنگی و جوانگرایی باید مورد توجه باشد.

 

کد خبر 1116808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha