اجرای ۱۱ هزار و ۵۳۲ عنوان برنامه در فارس در هفته بسیج

علیپور گفت: استان فارس طبق بیانات مقام معظم رهبری در قله است و برنامه های مختلف استان فارس در هفته بسیج شامل ۱۱ هزار و ۵۳۲ عنوان برنامه و شامل برنامه های بسیج اقشار و نواحی بسیج و ... است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «قاسم علیپور»، امروز (سه شنبه 25 آبان) در نشست خبری هفته بسیج با تسلیت وفات حضرت معصومه (ع) و با اشاره به اهم اقدامات بسیج سپاه فجر در هفته بسیج گفت: مقام معظم رهبری در سند راهبردی اعتلای بسیج، بسیج را پاره تن مردم دانسته اند و شعار هفته بسیج امسال، «بسیج پاره تن مردم» گذاشته شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس با تشکر از مساعدت همیشگی رسانه ها افزود: بسیج، میراث گرانقدر امام راحل است، بسیج را امانت انقلاب می دانیم و مقام معظم رهبری بر نهاد سازی و رویداد سازی تاکید کرده اند که اگر در هر عرصه ای مردم ما زیر پرچم بسیج خدمت می کنند میراث امام راحل است.

وی اضافه کرد: در مقابل جنگ نابرابر دشمن باید هوشمندانه عمل کنیم و بسیج در این راستا نقش موثری دارد، بسیج به عنوان یک راهبرد از سوی مقام معظم در نظر گرفته شده و یک مکتب و مذهب نیز از نظر امامین انقلاب است.

علیپور تاکید کرد: بسیج متعلق به تمام مردم و جهانی است و شاهد تفکر بسیجی به صورت جهانی هستیم و مرکز ثقل بسیج این است که بسیج عبارت از توده های مردم است و آمادگی حداکثری با تهدیدها را دارد و پای کار اقتصادی است.

وی ادامه داد: در موضوع کرونا بسیج به خدمت رسانی محض به مردم پرداخت و مقام معظم رهبری فرموده اند که دشمن به دنبال تهی سازی نظام است که به مقاومت فعال نیاز دارد که این مقاومت در بسیج می تواند تبلور یابد.

علیپور اضافه کرد: استان فارس طبق بیانات مقام معظم رهبری در قله است و برنامه های مختلف استان فارس در هفته بسیج شامل ۱۱ هزار و ۵۳۲ عنوان برنامه و شامل برنامه های بسیج اقشار و نواحی بسیج و ... است.

وی با اشاره به ظرفیت های گسترده بسیج در استان عنوان کرد: معرفی ظرفیت های بسیج برای ایفای نقش خود نقش موثری دارد و ۲۲ قشر بسیجی در استان داریم که بسیج رسانه، بسیج اصناف، دانش آموزی و ... از جمله آنهاست که ۱۳۰ برنامه فاخر در هفته بسیج در استان دارند.

معاون هماهنگ کننده سپاه فجر فارس افزود: مجموعه های علمی بسیج برای جهش علمی برنامه هایی در این خصوص در استان در این هفته خواهند داشت و سوم آذر تجمع بزرگ بسیجیان را به صورت کشوری خواهیم داشت که در شهر شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار خواهد شد و جلسه به صورت تصویری زنده در سراسر استان برگزار می شود.

وی اعلام کرد: شورای اداری شهرستان ها با محوریت فعالیت های بسیج همراه خواهند شد و با تبلیغات محیطی و ... برگزار می شوند و برنامه های هفته بسیج شامل موضوعات اقتصاد مقاومتی، استقلال و آزادی، بسیج و سبک زندگی، معنویت و اخلاق، نقش زن در خانواده و ... در استان خواهد بود.

علیپور ادامه داد: برگزاری نمایشگاه طرح «اسوه» به مدت سه روز و پایگاه های برتر دستاوردها را در حسینیه «پیامبر اعظم (ع)» برگزار خواهد شد و نمایشگاه علم و فناوری و تجلیل از چهره های شاخص علمی، بازدید علمی از کارخانجات و مراکز آموزشی و برنامه ارتقای تحصیلی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار و ... از سایر برنامه های هفته بسیج در فارس است.

وی اضافه کرد: آئین افتاح ۱۵۴ پروژه محرومیت زدایی، ویزیت رایگان در روستاها، ادامه رزمایش کمک های مومنانه و توجه به موضوعات آموزشی، تجلیل از کادر درمان و فعالان طرح «شهید سلیمانی»، تهیه و توزیع جهیزیه در برخی نواحی بسیج، ازدواج ساده دانشجویی توسط بسیج دانشجویی در ناحیه جهرم به نحو خاص، کارگاه های آموزشی در خصوص تحکیم بنیاد خانواده، کرسی های آزاد اندیشی، رونمایی از آلبوم سرود هنری لارستان و بزرگداشت شهید شاخص در لارستان و بزرگداشت شهید «استوار» در حرم مطهرحضرت شاهچراغ (ع) و ... از سایر برنامه های این هفته است.

علیپور تاکید کرد: از اتحادیه های صنفی فارس که در کمک مومنانه و حمایت از اصناف مشارکت فعال داشته اند به نحو شایسته تجلیل خواهد شد و نمایش «اقتدار بانوان فاطمی» در هفته بسیج برگزار خواهد شد و افتتاح مراکز مهد قرآنی بسیج، نذر رهایی با اولویت آزادسازی زندانی سرپرست خانواده و یادواره شهدای دانش آموز، مبارزه با آفات خرما، محرومیت زدایی و مرمت و تکمیل منازل محرومان، تقدیم وسایل گرمایشی به محرومان در مناطق سردسیر استان و ... از دیگر برنامه های این هفته خواهد بود.

وی با تاکید بر لزوم اقدامات موثر در فضای مجازی گفت: در مناظره با دشمن به محدوده نزدیک رسیده و در فضای مجازی شاهد آن هستیم و باید هوشمندانه عمل کنیم و قلم و رسانه در این حوزه نقش موثری دارد

وی ادامه داد: برگزاری کنگره جهانی «محمد (ص)» از اقدامات موثری است که ۱۰ اسفند اختتامیه آن است اما در هفته بسیج داوری مقالات را در استان خواهیم داشت و افتتاح مهدهای قرآنی در هفته بسیج و اجرای برنامه های رادیویی و تلویزیونی ویژه هفته بسیج را نیز خواهیم داشت.

کد خبر 1116833

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha