۲۲۶ تن انواع ماهیان استخوان در گیلان صید شد

نیکپور از صید ۲۲۶ تن انواع ماهیان استخوانی طی یک ماه گذشته در استان گیلان خبر داد و گفت: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۶ درصد کاهش داشته است.

«مسعود نیکپور » امروز (سه شنبه، 25 آبان ) به خبرنگار خبرگزاری شبستان در انزلی گفت: از 20 مهرماه سال جاری تا دهه دوم آبان چهار هزار صیاد گیلانی در سه هزار و 699 مرحله پره کشی موفق به صید 226 تن انواع ماهیان استخوانی شدند.

 

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات گیلان با اشاره به کاهش 16 درصدی میزان صید در سواحل گیلان ترکیب صید را به ترتیب مقدار صید 182 تن ماهی کفال (80 درصد صید )، 36 تن ماهی سفید (16 درصد میزان صید) و هفت تن کپور و سایر ماهیان استخوانی (چهار درصد صید) اعلام کرد.

 

وی ارزش فروش ناخالص این مقدار صید را ۱۶۲ میلیارد ریال ارزیابی کرد و افزود: ۴۷ شرکت صیادی پره در سواحل گیلان از آستارا تا چابکسر موفق شدند این مقدار ماهی را صید کنند.

 

نیکپور دلایل کاهش صید در گیلان را  صید گسترده و لجام گسیخته صیادان غیر قانونی به روش دام گستری از آبزیان دریای خزر اعلام و تاکید کرد: علیرغم تلاش یگان حفاظت منابع آبزیان شیلات این مشکل همچنان در گیلان وجود دارد و سفره صیادان پره کوچکتر می شود.

 

وی تغییرات جوی دریای خزر و سرمای زودرس در سال جاری را نیز از علل دیگر کاهش صید دانست و خاطر نشان کرد: کاهش ذخایر ماهیان دریای خزر ناشی از انواع آلودگی های نفتی، صنعتی، شهری و کشاورزی و همچنین نا امنی رودخانه ها بعنوان زایشگاه طبیعی ماهیان از حیث آلودگی های مذکور و نیز صید مولدین در مصب و بالادست در زمان تخمریزی توسط صیادان غیرمجاز را می توان از سایر دلایل کاهش صید برشمرد.

کد خبر 1116848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha