۱۵ هزار رده مقاومت در خراسان رضوی برنامه های هفته بسیج را اجرا می کنند

سردار افراسیابی با بیان اینکه شعار امسال هفته بسیج « بسیج پاره تن مردم است»؛ گفت: ما در خراسان رضوی بیش از ۱۵ هزار رده مقاومت داریم که هر پایگاه و رده مقاومت در هر روز از هفته بسیج حداقل یک برنامه را اجرا خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سردار «علی اکبر افراسیابی» امروز سه شنبه ( ۲۵ آبان) در نشست خبری هفته بسیج که در ناحیه مالک اشتر برگزار شد؛ بیان کرد: بسیج یادآور فرمان امام راحل مبنی بر تشکیل بسیج در ابتدای انقلاب برای حفظ انقلاب اسلامی می باشد و بسیج امروز مقوم، نگه دارنده و حافظ انقلاب اسلامی است و در عرصه های مختلف از بدو تشکیل تا امروز در خدمت انقلاب و مردم بوده است و در صحنه های مختلف توانسته توانمندی خود را به نظام انقلاب اسلامی نشان دهد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) افزود: بسیج در اوایل انقلاب اسلامی در عرصه جهادسازندگی ورود کرد و در ادامه نقش موثری در خنثی کردن فتنه های منافقین و دشمنان ایران داشته است، بسیجیان با ضد انقلابیون مبارزه و در صحنه های انقلاب حضور و اثر بخشی خود را به منصه ظهور گذاشتند؛ همچنین بسیج تشکیلاتی برای حل و فصل مشکلات مردم است.

 

وی با بیان اینکه بسیج نیروهای در طراز انقلاب اسلامی تربیت کرده است؛ گفت: هر دولتی که از بسیج استفاده کرد در آن برهه موفق عمل کرده است، همچنین هر فرد و مسئول موفقی حتما یک روزی در بسیج حضور داشته است و افرادی که به کشور خیانت می کنند قطعا بسیجی نبودند چرا که بسیجی به مردمش خیانت نمی کند.

 

سردار افراسیابی با اشاره به برنامه های هفته بسیج که از روز 29 آبان ماه به مدت یک هفته اجرا می شود؛ بیان کرد: ما در خراسان رضوی بیش از ۱۵ هزار رده مقاومت داریم که هر پایگاه و رده مقاومت در هر روز از هفته بسیج حداقل یک برنامه را اجرا خواهند کرد.

 

وی شعار امسال هفته بسیج را « بسیج پاره تن مردم است» عنوان کرد و افزود: شنبه 29 آبان ماه روز بسیج؛ اقتصاد مقاومتی، روز یکشنبه 30 آبان ماه روز بسیج؛ علم و پژوهش، روز دوشنبه 1 آذر ماه روز بسیج؛ عدالت و مبارزه با فساد، روز سه شنبه 2 آذر ماه روز بسیج؛ عزت ملی و مرزبندی با دشمن، روز چهارشنبه 3 آذر روز بسیج؛ استقلال و آزادی، روز پنج شنبه 4 آذر روز بسیح؛ سبک زندگی و روز جمعه 5 آذر ماه روز بسیج؛ معنویت و اخلاق نامگذاری شده است که در هر روز از این هفته برنامه های مختلفی برگزار خواهد شد.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) بیان کرد: بسیج با تفاهم نامه ای که با سازمان صمت داشته است در طرح نهضت مسکن سازی که در سال یک میلیون مسکن ساخته خواهد شد همکاری خواهد کرد؛ همچنین در بحث بازسازی خانه معسرین، خانه مدجویان و احیای قنوات بیش از ۱۷۰ پروژه در استان در هفته بسیج افتتاح می شود.

 

وی با اشاره به 300 پروژه در دست در جهت اشتغالزایی گفت: در قالب این 300 پروژه ۱۵۰ نیروگاه خورشیدی در هفته بسیج به بهره برداری می رسد؛ همچنین در این هفته دو مدرسه دو کلاسه و ۵ کلاسه افتتاح می شود، 5 هزار بسته معیشتی توزیع می شود.

 

سردار افراسیابی بیان کرد: کمک به آزادسازی زندانیان معسر، توزیع بیش از ۱۵۰ سری جهیزیه و سیمونی ، رزمایش بیش از ۳ هزار بسیجی در سوم آذر ، رزمایش  9 هزار نفر از گروههای خدمت رسان جهادی ، صعود به قله ۲۵۰۰ متری ، برنامه پیاده روی خانوادگی در سطح نواحی، برگزاری جشنواره جهادگران علم و فناوری در ۳۰ آبان و یک آذر ، افتتاح دو مرکز علمی در دو شهرستان، تجلیل از خانواده های 18 شهید علم و فناوری در استان، همایش محله اسلامی، همایش زائران و خادمان راهیان نور، سرگذشت پژوهی محله توسط نیروهای صالحین، افتتاح ۲۹ پروژه رده های مقاومت بسیج، برپایی نمایشگاه محصولات مشاغل خرد خانگی در هر شهرستان استان از جمله برنامه های هفته بسیج می باشد.

 

وی با بیان اینکه حدود ۵۳ پایگاه علمی در سطح استان داریم؛ گفت: جشنواره شفیع یاس با هدف معرفی زن مسلمان ایرانی به عنوان رویداد فرهنگی با موضوعات فرزند آوری و سبک زندگی در ۳۷ نقطه، نشست های نخبگان با عام مردمی با هدف معرفی زن های الگو تحت عنوان الگوی سوم و پویش ردپای نوجوان، با هدف ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در فضای مجازی برگزار می شود؛ همچنین توسط ۱۵۰۰ گروه جهادی خواهر در سطح استان کمک های معیشتی، جهیزیه و .. به گروههای هدف خواهد شد.


معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) اظهار کرد: نقش ما در پروژه های افتتاحی بیشتر حمایتی بوده است، در بخش صنعت، صنایعی که در حال تعطیلی بودند نقش حمایتی داشتیم ، در لای روبی قنوات اشتغال زایی کردی و با این کار از مهاجرت به شهرها جلوگیری کردیم و فقط در یک روستا ۱۸ خانواده به روستای خود با لایروبی قنوات برگشتند
 

 

وی افزود: بسیج در حوزه تنظیم بازار با استفاده از کاسبان امین و بازرسان و گروههای امر به معروف در توزیع و کنترل بازار کمک می کند ؛ بسیج استان ۸۵۰ گروه جهادی برادر  و ۱۵۰۰ گروه جهادی خواهر دارد.  

 

سردار افراسیابی در خصوص فعالیت های بسیج در حوزه فناوری، علمی و پژوهشی؛ گفت: ابتدا افراد دارای ایده شناسایی می شوند و در ادامه با آموزش، هدایت کاری و مالی حمایت می شوند و بعد برای تولید محصول به دستگاههای مربوطه معرفی می شوند تا ایده آنها به محصول تولید شود .  

 

وی در خصوص حمایت های درمانی بسیج گفت:  ۲۰ آبان سال گذشته طرح شهید سلیمانی از مشهد شروع و در این طرح کارهای مختلف از جمله پیشگیری، شناسایی ، و حمایت از مبتلایان در بحث قرنطینه، دارو و درمان، تهیه ماسک و لوازم بهداشتی به صورت رایگان  انجام شد و فقط در بحث واکسیناسیون امروز بیش از ۲۰۰ هزار نفر به ویژه حاشیه شهر مشهد واکسینه شدند ، ما بیش از ۲۰ هزار نفر را در مراکز سرپایی خود رایگان درمان کردیم.

 

معاون هماهنگ کننده سپاه امام رضا (ع) تصریح کرد: در ایام پیک کرونا بیش از ۲۵۰۰ پایگاه ما برای خدمت به مردم فعال بودند و بیش از ۱۰ اتوبوس سیار ما با حضور در مکناطق مختلف از جمله حاشیه شهر و مدارس واکسیناسیون را انجام می دهند و اکنون نیز  طرح پایش خانه به خانه از حاشیه شهر آغاز شده و بیش از ۹۰ درصد افراد تنها در یک منطقه حاشیه شهر واکسینه شدند.

 

کد خبر 1116869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha