یک هزار و ۶۸۵ «صندوق قرض الحسنه مردم یار بسیج» در روستاهای فارس وجود دارد

قزل سفلی با اشاره به اینکه بسیج سازندگی با رویکرد علمی صندوق قرض الحسنه در روستاها با عنوان «صندوق های قرض الحسنه مردم یار بسیج» ایجاد کرده است، گفت: یک هزار و ۶۸۵ «صندوق قرض الحسنه مردم یار بسیج» در روستاهای فارس وجود دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «اسماعیل قزل سفلی»، امروز (سه شنبه 25 آبان) در جلسه هم اندیشی با اصحاب رسانه فارس، گفت: مجموعه بسیج سازندگی به دستور مستقیم مقام معظم رهبری (مدظله العالی) شکل گرفت.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با یادآوری این مطلب که در زلزله سی سخت بیش از 2 هزار و 500 گروه جهادی در ورود به این محل ماندند، اضافه کرد: گروه های جهادی آتش به اختیار فعالیت می کنند و در حوزه های اشتغال، محرومیت زدایی، اقتصادی مقاومتی و عرصه های مورد نیاز انقلاب اسلامی حاضر است.

وی با اشاره به اینکه در بحث محرومیت زدایی چارچوبی ایجاد شده است و امروز مسئله محور، مسائل گلوگاهی را تهیه کرده ایم و ما در راستای حمایت از نظام به دولت کمک می کنیم، تاکید کرد: روستاها و حواشی شهرها کار انجام و پروژه های کوچک و زودبازده را انجام می دهیم.

قزل سفلی با یادآوری این مطلب که گروه های جهادی در روستاها در حوزه آبرسانی، راه های روستایی و بین مزارع، ابنیه سازی، مدرسه، مسکن محرومین و خانه محرومین فعالیت می کنند، افزود: در بخش اشتغال در روستاها هم فعال هستند و در بخش حواشی شهر، هرچه به کاهش آسیب های اجتماعی کمک کرد، می توانیم آن را انجام دهیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با یادآوری این مطلب که 76 محله حاشیه نشین در فارس 31 آن در شیراز وجود دارد و مابقی در شهرستان ها است، افزود: تلاش می کنیم برای اجرای این پروژه ها به کمک دولت برویم و کار الگویی انجام می دهیم که هزینه ها کاهش یابد و کیفیت کار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه از ظرفیت مهندسین بسیجی برای کارهای جهادی استفاده می کنیم و گروه های جهادی های فارس بسیار رشد کرده اند، افزود: جهادی های فارس با استانداردهای بنیاد مسکن، نوسازی مدارس و علوم پزشکی اماکن را می سازند.

قزل سفلی با تاکید بر اینکه برای کمک به دولت با رویکرد اجتماعی باید کارخانه ها را خرد کنیم و به صورت کوچک شده به خانه ها و روستاها ببریم و برای رسیدن به این مسئله ظرفیتی نیاز بود که مردم در کنار هم جمع شوند و به این نتیجه برسند، اظهار کرد: بسیج سازندگی با رویکرد علمی صندوق قرض الحسنه در روستاها با عنوان «صندوق های قرض الحسنه مردم یار بسیج» ایجاد کرده است و این صندوق ها حداقل 55 نفره دارند و سعی داریم توانمندسازی و تسهیل گری انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه مردم خودشان اجرا و نظارت می کنند، تاکید کرد: یک هزار و 685 «صندوق قرض الحسنه مردم یار بسیج» در روستاهای فارس وجود دارد و اعضا لازم است حداقل 10 هزار تومان واریز کنند و این صندوق ها تحت سامانه «یارا» فعالیت و وام های مختلف ارائه می کنند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی فارس با یادآوری این مطلب که 334 عنوان شغلی در حوزه مشاغل کسب و کار کوچک داریم که تاکنون توانسته ایم به سمت 40 درصد این عناوین برویم، افزود: از محل منابع مالی خودشان سال گذشته حدود 23 میلیارد تومان وام داده اند و برای اشتغال، ازدواج، جهیزیه، درمان و معیشت وام ارائه می کنند و بیشتر این وام های برای اشتغال است.

وی با اشاره به اینکه حاضر هستیم از برای فرآوری اقلام کشاورزی در استان حمایت هایی را انجام دهیم و هر شهرستان به عنوان قطب فرآوری آن محصول معرفی می شود، اظهار کرد: بازارچه های دائمی برای این افراد در نظر گرفته ایم و در سطح استان به دنبال مکان یابی هستیم و 406 محصول به «دیجی کالا» ارائه کرده ایم و با «با سلام» هم هماهنگ کرده ایم که فروش محصولات را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه 397 برنامه را برای هفته بسیج در نظر گرفته ایم، افزود: برپایی نمایشگاه های مختلف صنایع تبدیلی، افتتاح صندوق های قرض الحسنه، پروژه های محرومیت زدایی عمرانی و مسکن محرومین جزئی از برنامه های این ایام است.

قزل سفلی با تاکید بر اینکه نهضت خدمت رسانی مومنانه را سعی کردیم به کمک های مومنانه به نهضت مومنانه کنیم، یادآور شد: رزمایش مقتدرانه جهادی 12 هزار نفری را ایجاد خواهیم کرد که که ذیل آن هفت رزمایش در نظر گرفته شده است و تعمیر و سرویس لوازم گرمایشی محرومین برای شهرهای سردسیر استان یکی از رزمایش های ذیل رزمایش 12 هزار نفری است و گروه های جهادی جنوب فارس در شهرهای جنوبی برای از دفع آفات درختان خرما کمک می کنند و حضور گروه های جهادی در مناطق حاشیه نشین مشاوره برای پیشگیری از اعتیاد و پیشگیری از طلاق از دیگر برنامه های این ایام است.

وی با اشاره به اینکه این برنامه ها تا 10 آذر اجرایی خواهد شد، افزود: در مناطق محرومیت بالا، بچه های جهادی برای احداث، تکمیل و مرمت خانه های محرومین حضور می یابند.

کد خبر 1116956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha