شعار بسیج سازندگی؛ جهادگر مقابل سوداگر/ توزیع ۳۵۰ هزار بسته معیشتی در هفته بسیج

رئیس سازمان بسیج سازندگی «جهادگر در مقابل سوداگر» را شعار سازمان در حوزه تنظیم بازار عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر گروه‌های جهادی در بسیج اصناف و محلات نظارت صحیح بر بازار را بر عهده گرفته اند.

به گزارش خبرگزازی شبستان، نشست خبری پیرامون عملکرد و برنامه های پیش روی سازمان بسیج سازندگی در حوزه اقتصاد با حضور سردار دکتر محمد زهرایی، رئیس سازمان بسیج سازندگی و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد.

سردار زهرایی با بیان اینکه ماهیت بسیج سازندگی را تفکر و جریان و گروه های جهادی شکل می دهد گفت: بسیج سازندگی طبق قانون سه ماموریت دارد که عبارتند از اجرای طرح های محرومیت زدایی در امتداد فعالیت های دولت و دستگاه های اجرایی، تحقق اقتصاد مقاومتی و خدمت رسانی.

وی لازمه ی تحقق اقتصادِ منهای نفت را خوداتکایی در برخی حوزه ها مانند تولید محصولات مزیت دار نسبی در مناطق مختلف دانست و افزود: ما در همین راستا به سراغ قطب های صنایع تبدیلی رفتیم.

*سازمان بسیج سازندگی 42 هزار گروه جهادی دارد

رئیس سازمان بسیج سازندگی در پاسخ به سوالی درمورد برنامه سازمان برای کمک به زلزله زدگان به ویژه در استان های خوزستان و هرمزگان گفت: 42 هزار گروه جهادی و شوراهای جهادی و کارگروه های تخصصی در ماموریت خدمات رسانی کمک حال سازمان هستند.

وی با اشاره به اینکه مدل رفتاری سازمان در حوادثی از این جنس، مدل قرارگاهی است گفت: ما در هر جایی که ورود کنیم اول قرارگاه جهادی را تشکیل می دهیم. در زلزله اندیکا، وارد امداد و نجات اولیه و اسکان موقت شدیم و ساخت 85 واحد را در چهارمحال بختیاری و 150 واحد را در اندیکا و روستاها پذیرفتیم و هم اکنون نیز 235 واحد در حال ساخت داریم.

*جامعه هدف بسیج فراتر از عضویت و کارت بسیج است

سردار زهرایی در پاسخ به این سوال که بسیج سازندگی چگونه مردمی شد اظهارکرد: مقام معظم رهبری شعار سال را اینگونه قرار دادند که «بسیج پاره تن مردم است». در بسیج گام دوم نیز ترسیم شده که بسیج برای همه مردم بوده و جامعه ی هدف آن فراتر از کارت بسیج و عضویت در بسیج است.

در حال حاضر مأموریت بسیج به سمت خدمت رسانی و محرومیت زدایی و پیدا کردن نقش های جدید برای جوانان پیش رفته و یکی از اقدامات ضروری هم شبکه سازی و مسنجم کردن مردم است که از این رو بسیج سازندگی، شوراهای جهادی را توسط جهادگران داوطلب تشکیل داده است.

*واگذاری نظارت بر بازار 6 قلم کالای اساسی به بسیج

وی با اشاره به اینکه روحیه فعلی مطالبه گری و حل مسئله در جوانان و گروه های جهادی حتی از دوران انقلاب هم بیشتر است گفت: به عنوان مثال با توجه به اینکه تنظیم بازار از مبدا تا مقصد در نظارت دچار ایرادات زیادی است و با رویکرد دولت سیزدهم، هم اکنون نظارت شش قلم اساسی به بسیج به عنوان بدنه مردمی بسیج واگذار شده است.

*شعار بسیج سازندگی در تنظیم بازار؛ جهادگر مقابل سوداگر

رئیس سازمان بسیج سازندگی «جهادگر در مقابل سوداگر» را شعار سازمان در حوزه تنظیم بازار عنوان کرد و ادامه داد: در حال حاضر گروه های جهادی در بسیج اصناف و محلات بحث نظارت صحیح بر بازار شش قلم کالای اساسی یعنی مرغ، تخم مرغ، شیر، پنیر، ماست و برنج از مبدا به کشتارگاه و میدان بهمن و به دست مردم را بر عهده گرفتند و این مهم فقط با کمک کاسبان امین و جهادگران محقق می شود.

سردار زهرایی برنامه های بسیج سازندگی در هفته بسیج را نیز اینطور عنوان کرد: یکی از مهم ترین برنامه های سازمان، برگزاری رزمایش سراسری اقتدار جهادگران در کشور در تاریخ 29 آبان ماه است.

وی از افتتاح همزمان پروژه های محرومیت زدایی در تاریخ 30 آبان ماه خبرداد و افزود: 2553 پروژه را با حضور دکتر مخبر و به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح خواهیم کرد.

این مقام مسئول با اعلام این خبر که رزمایش خدمت رسانی به محله شهید هرندی جمعه 5 آذر اجرایی می شود گفت: کارگاه های اشتغالزایی بسیج را نیز در قزوین با حضور مسئولان لشگری و کشوری در تاریخ 6 آذرماه برگزار خواهیم کرد.

سردار زهرایی از آزادسازی 4 هزار زندانی در اول آذرماه و توزیع یک میلیون بسته مرغ سه قطعه ای به محرومان در هفته بسیج خبرداد و افزود: توزیع 250 هزار لوازم تحریر و 350 هزار بسته معیشتی نیز در برنامه های سازمان در هفته بسیج است.

کد خبر 1116990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha