حجم زیادی از جمعیت ۲۵ آبانماه در تشیع جنازه بودند/ خلق حماسه ای بزرگ توسط مردم

رئیس سابق گلستان شهدا اصفهان گفت: حجم زیادی از مردم در تشیع جنازه ۳۷۰شهید شرکت داشتند.

«اسدالله مکی نژاد« در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان  به بررسی اتفاق ۲۵ آبانماه و حماسه مردم اصفهان پرداخت و اظهارداشت: در آن روز جمعیت زیادی همراهی داشتند و حماسه بزرگی رقم خورده بود‌ که در کل کشور بی نظیر بود و عملیات محرم را در اذهان عمومی ماندگار کرد.

رییس سابق گلستان شهدا اصفهان افزود: تشیع پیکر شهدا تا مغرب به طول انجامید و کار سختی هم بود ولی با همکاری و شکوه مردم برگزار شد.

وی با بیان اینکه این تعداد قبرکن و امکانات مکانیزه برای تهیه و آماده سازی قبرها نداشتیم، تصریح کرد: تعدادی از افراد خاص این موضوع آماده همکاری شدند و قبرها آماده کردند.

ملکی نژاد ادامه داد: گروه ۱۰ نفره برای اعمال خاکسپاری هر شهید تشکیل شد که کار دفن و اعمال را پیکر آنان را انجام دهند.

 

رییس سابق گلستان شهدا اصفهان یادآورشد: این افراد آموزش های اولیه را فراگرفته بودند و در این خصوص همکاری کردند که در غیر این صورت کار امکان پذیر نبود.

وی با اشاره به اینکه توام با تشیع جنازه بسیاری از رزمندگان آماده اعزام به جبهه ها شدند و حرکت آنان از همین مکان مقدس شروع شد.

 

*خلق حماسه ای بزرگ توسط مردم

 

مکی نژاد ادامه داد: آن روز خاطره مهمی بود که مردم اصفهان رقم زدند و به واسطه آن یک روز بزرگ را در تاریخ ثبت کردند.

وی خاطرنشان کرد: بازخوانی و گرامیداشت این روز هر ساله تکرار این زمان را دارد و برای نسل جدید بازگویی می شود تا ببینند چگوه رشادت آفرینی برای نظام و کشور شده است.

رییس سابق گلستان شهدا اصفهان از پای کار بودن مردم این دیار در عرصه های مختلف خبرداد و گفت: همکاری و مشارکت مردم این دیار تا به امروز وجود داشته و در هر مقطعی متناسب با شرایط خاص خود نقش آفرینی کرده اند.

کد خبر 1117029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha