هزینه های بالای کتاب بر سرانه مطالعه اثرگذاشته است/ توجه به ابزارهای متنوع در مقابله با جنگ نرم

حجت الاسلام موسوی هزینه های بالای کتاب و مشکلات اقتصادی را بر کاهش سرانه مطالعه و گرایش به این موضوع مهم دانست و از مسئولان امر خواستار تسهیل شرایط شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام سید «جانمراد موسوی« در نشست فرهنگی کارکنان پایور و وظیفه پدافند هوایی شهید نصر اصفهان به موضوع مطالعه و کتابخوانی اشاره کرد و اظهارداشت: کتاب یکی از مولفه های پیشرفت و زمینه ساز تعالی جامعه است و دشمن هم برای نابودی فرهنگ و شکست ملت ها همین مقوله را تحت تاثیر قرار می دهد.

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور افزود: این روزها به دلیل مشکلات اقتصادی، تنوع سرگرمی های جذاب، گرایش به فضای مجازی و مشکلات در خرید و دسترسی به کتاب، سرانه مطالعه کاهش یافته است.

وی با اشاره به هزینه های بالای کتاب و مشکلات اقتصادی موثر بر کاهش سرانه مطالعه، تصریح کرد: مسئولان امر در خصوص کاهش هزینه خرید کتاب تدبیر و اندیشه کنند و نگذارند سهم خرید کتاب در سبد زندگی مردم بیش از این حد کاهش یابد.

 

حجت الاسلام موسوی اضافه کرد: بسیاری از افراد حقیقی و مسئول در این شرایط که دشمن مسائل فرهنگی را هدف قرار داده باز بر مسائل فرهنگی توجه دارند و اقداماتی مثل نذر کتاب و ارائه فعالیت فرهنگی را انجام می دهند.

وی ارائه تخفیف در خرید کتاب و هدیه آن به جوانان و نوجوانان را برای گرایش به مطالعه و افزایش دانایی توصیه و مورد تاکید قرارداد و خانواده ها را نیز به توجه به نیازهای فرهنگی در کنار دیگر دغدغه ها سفارش کرد.

 

*توجه به ابزارهای متنوع در مقابله با جنگ نرم

 

رئیس عقیدتی سیاسی پدافند هوایی منطقه مرکزی کشور از تهاجم فرهنگی به عنوان آسیب جدی جامعه امروز یادکرد و اذعان داشت: مطالعه ابزاری کاربردی برای این جنگ است.

وی ادامه داد: توجه به ابزارهای متنوع در مقابله با جنگ نرم در کاهش آسیب های این جبهه مهم و اثرگذار است و به همین دلیل نباید نسبت به این موضوع مهم بی تفاوت باشیم.

کد خبر 1117034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha