بانوان شهیده با تأسی به حضرات معصومین(ع) به چنین جایگاه رفیعی دست یافتند

استاد حوزه علمیه گفت: بانوان شهیده و البته دیگر شهیدان والامقام ما با تأسی به حضرات معصومین(ع) و ارتباط با قرآن و اهل بیت(ع) به چنین جایگاه رفیع و بلندی دست یافته اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام سید حسین مؤمنی طی سخنانی در مراسم یادواره بانوان شهیده استان قم از سلسله یادواره های کنگره شهدای استان قم که شب گذشته(سه شنبه ۲۵آبان)با حضور بانوان و به خصوص خانواده های معظم شهدا در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، با اشاره به جایگاه رفیع شهید و شهادت در فرهنگ دینی ما اظهار داشت: شهدا علاوه بر آن که راه و مسیر را به ما نشان داده و می دهند، در کوران مشکلات زندگی نیز به داد ما می رسند، کما این که برای خود بنده بارها پیش آمده که جهت رفع مشکلم بر سر قبر معلمان و اساتید شهیدم حاضر شده و از این عزیزان مدد گرفته ام.

 

سخنران و خطیب مطرح حوزوی  افزود: شهیدان به معنای واقعی کلمه زندگان و عزیزان جاویدی هستند که بر سر سفره پرتنعم الهی رزق و روزی دارند و برکاتشان برای دیگران نیز ساری و جاری است.

 

وی همچنین گفت: شهدا قبل از هر چیز بنده خوب خدا بودند و با کار و جهاد مخلصانه خود و اهدای جان در مسیر اهداف مقدس الهی به این جایگاه عظیم و رفیع دست یافته اند و ما نیز باید برای عاقبت بخیری به این راه و سیره نورانی تأسی بجوییم.

 

این استاد حوزه با اشاره به ارتباط عمیق شهدا با قرآن و عترت ابراز داشت: شهیدان از جمله بانوان شهیده با تأسی به ائمه اطهار(ع) به این جایگاه دست یافته اند و آن چه مهم است این که ما باید برای رسیدن به سعادت دنیا و آخرت، ارتباط و پیوند خود با قرآن و اهل بیت(ع) را تقویت کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: در باب شهید و شهادت، بی شک اجر و پاداش همسران، مادران و خواهران شهدا کمتر از خود شهیدان نیست، کما این که این ها بستر و زمینه ای فراهم کردند که شهدا ما در آن راه و مسیر معنوی و مقدس قرار گرفته و جاودانه تاریخ شوند.


گفتنی است در این مراسم همچنین حاج حسین کاجی به روایتگری پرداخته و در ادامه نیز حاج مهدی سلحشور، اجرای برنامه مداحی و ذکر توسل داشت.

کد خبر 1117091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha