رشد ۴۲۱۷ واحدی شاخص کل بورس

آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد ۴۲۱۷ واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و ۴۱۲ هزار واحد آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امروز (چهارشنبه 26 آبان) آخرین روز کاری بورس در هفته جاری با رشد 4217 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 412 هزار واحد آغاز شد. بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح امروز نمادهای شستا، شبندر، خبهمن، پاکشو، فارس، نوری و فولاد به ترتیب با 567، 301، 299، 287، 286، 249 و 219 واحد رشد بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشتند.

 

صبح امروز نمادهای پترول - گروه پتروشيمي س. ايرانيان، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، خبهمن - گروه‌بهمن‌، خگستر - گسترش‌سرمايه‌گذاري‌ايران‌خودرو، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كدما - معدني‌ دماوند و بركت - گروه دارويي بركت در صدر لیست نمادهای پربینده بورس قرار داشتند.

 

بنابراین گزارش امروز (چهارشنبه 26 آبان) شاخص کل فرابورس با رشد 36 واحدی در ارتفاع 20 هزار و 288 واحد قرار گرفت.  صبح امروز نمادهای فرابورس - فرابورس ايران، توسن - توسعه سامانه ي نرم افزاري نگين، فجهان - مجتمع جهان فولاد سيرجان، سپيدار - سپيدار سيستم آسيا، كرمان - س. توسعه و عمران استان كرمان، بپيوند - برق و انرژي پيوندگستر پارس و شصدف - صنعتي دوده فام در صدر لیست نمادهای پربیینده فرابورس قرار داشتند.

 

 

این در حالی است که روز گذشته (سه شنبه 25 آبان) چهارمین روز کاری بورس در هفته جاری با ریزش 4836 واحدی شاخص کل و قرار گرفتن این نماد در ارتفاع یک میلیون و 411 هزار واحدی قرار گرفت و این روند تا پایان روز ادامه داشت تا جایی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با کاهش ۷۷۱۶ واحدی معادل ۰.۵۴ درصدی به یک میلیون و ۴۰۸ هزار و ۵۸۲ واحد رسید. همچنین در فرابورس شاخص کل با افت ۳۴ واحدی به ۲۰ هزار و ۲۵۲ واحد رسید.

 

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۹۱۳ واحدی معادل ۰.۵۴ درصد به رقم ۳۴۹ هزار و ۳۲۵ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز، با افت ۹۲۹ واحدی، عدد ۳۸۳ هزار و ۹۴۵ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۵۸۵ واحدی به رقم ۲۴۱ هزار و ۹۰۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور، ۱۰۷۰۳ واحد کاهش را رقم زد و به سطح یک میلیون و ۷۹۹ هزار واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۴۱۵۶ واحد کاهش به رقم یک میلیون و ۶۶ هزار واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۲۰۲۵۹ واحد کاهش همراه بود و عدد دو میلیون و ۷۲۸ هزار واحد را به نمایش گذاشت.

 

بر اساس جدول نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل بورس صبح روز گذشته نمادهای شستا با 1058، فولاد با 582، فارس با 498، بورس با 260، فملی با 248، نوری با 223 و وبملت با 215 واحد افت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل بورس داشتند. صبح روز گذشته نمادهای انرژي3 - سايراشخاص بورس انرژي، بورس - بورس اوراق بهادار تهران، شستا - سرمايه گذاري تامين اجتماعي، كالا - بورس كالاي ايران، بركت - گروه دارويي بركت، وبملت - بانك ملت و فولاد - فولاد مباركه اصفهان در صدر لیست نمادهای پربیننده بورس قرار داشتند.

 

در معاملات روز گذشته بورس تهران، نمادهای معاملاتی فارس، شپدیس، شستا، فولاد، پاکشو و فملی با بیشترین کاهش، تاثیر منفی در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند. در مقابل، نمادهای معاملاتی پاکشو، شبندر و شفن، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند. در بازار روز گذشته بیشترین افزایش قیمت متعلق به نماد پردیس(سرمایه گذاری پردیس) با ۴.۹۷ درصد رشد و پس از آن، نمادهای سفار، آپ، غنوش و بموتو بود. همچنین نماد معاملاتی پترول(گروه پتروشیمی س. ایرانیان) با ۴.۹۸ درصد، بیشترین کاهش قیمت را داشت و پس از آن نیز، نمادهای شفا، حپترو ، دجابر و خلنت قرار گرفتند و  معامله‌گران بورس ۴ میلیارد و ۴۷۹ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۴۷۰ هزار و ۶۹۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۱ هزار و ۳۷۷ میلیارد ریال داد و ستد کردند.

کد خبر 1117108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha