واریز بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان کمک‌معیشت به‌حساب مددجویان خوزستانی

شیبه تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد را یکی ازمهمترین ضرورت‌های خدمات‌رسانی دراین نهاد دانست و گفت: در نیمه سال جاری بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان به حساب خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان به عنوان کمک معیشت واریز شده است.

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۱۲۲ هزار خانوار تحت حمایت کمیته امداد خوزستان به عنوان معیشت‌بگیر و غیر تبصره ۱۴ موردی بوده و از خدمات این نهاد در سرفصل‌های مختلف بهره‌مند می‌شوند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان افزود: در نیمه سال جاری بیش از ۴۱۰ میلیارد تومان به حساب خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد استان به عنوان کمک معیشت واریز شده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش ۶۷ درصدی کمک معیشتی در سالجاری در حال حاضر خانوارهای مددجوی یک نفره ۳۵۰ هزار تومان، ۲ نفره ۵۰۰ هزار تومان، سه نفره ۷۰۰ هزار تومان، خانوارهای چهار نفره ۹۰۰ هزار تومان و خانوارهای پنج نفره و بیشتر یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند.

 

شیبه با بیان اینکه تامین حداقل نیازهای معیشتی خانواده‌های تحت حمایت یکی از مهمترین ضرورت‌های خدمات‌رسانی در این نهاد است تصریح کرد: خانوارهای مددجو علاوه بر پرداخت کمک معیشت ماهیانه، در زمینه‌های همچون  اشتغال، درمان، جهیزیه، کمک به تحصیل دانش‌آموزان و دانشجویان و تسهیلات کارگشایی نیز خدمات دریافت می‌کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: کمیته امداد پس از اعطای وام مشاغل خانگی و تسهیلات خودکفایی به مددجویان و حصول اطمینان از خودکفایی و کسب درآمد و استقلال اقتصادی آنها را از چرخه حمایت خارج می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: توانمندسازی خانوارها در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی در اولویت کاری برنامه‌های این نهاد است و بسیاری از خانوارهای تحت حمایت استعداد و توانایی کار کردن را داشته و هدف این نهاد نیز ایجاد  بستر لازم برای ورود آنها به چرخه کسب‌وکار جهت رسیدن به توانمندی واستقلال معیشتی است.

 

وی با اشاره به کمک‌های خیران برای رفع بخشی از نیازهای جامعه هدف این نهاد اذعان کرد: مددجویان دارای یتیم و فرزندان خانوارهایی که سرپرستشان به دلیل ناتوانی جسمی، کهولت سن و بیماری صعب‌العلاج تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند، افزون بر رقم واریزی امداد در قالب طرح‌های اکرام ایتام و محسنین مبالغی را به‌صورت ماهانه دریافت می‌کنند.

 

شیبه در پایان یاد آور شد: مردم خیراندیش و نیکوکار خوزستانی می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به‌صورت غیرحضوری و از طریق کد دستوری #۰۶۱*۱*۸۸۷۷* تلفن همراه و اسکن کد QR درگاه پرداخت الکترونیکی طرح‌های مشارکتی دفاتر کمیته امداد و مرکز نیکوکاری به دست نیازمندان برسانند.

 

کد خبر 1117145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha