برگزاری پانزدهیمن دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به منظور ترویج معارف قرآنی در جامعه

حجت الاسلام کلات پور، گفت: پانزدهمین دوره مسابقات قرآنی «مدهامتان» به منظور ترویج معارف قرآنی در جامعه و کشف استعدادهای قرآنی در بستر سامانه بچه های مسجد برگزار می شود.

حجت الاسلام افشین کلات پور در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: این مسابقات در کنار ترویج معارف دینی در جامعه با هدف استعدادیابی کودکان زیر هفت سال و نوجوان در زمینه حفظ قرآن برگزار می شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کرمانشاه افزود : مسابقه قرآنی مدهامتان در هفت رشته قرآنی؛ قرائت تحقیق، قرائت تقلیدی، مفاهیم، اذن، قرائت ترتیل، حفظ کل، حفظ جزء ۳۰، مکبری، قرائت نماز و استعدادیابی هر رشته در رده‌های سنی مخصوص به خود برگزار خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه این مسابقات قرآنی ویژه اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد است خاطر نشان کرد: مهلت ثبت نام در این جشنواره  پایان آذرماه است و این  رویداد ارزشمند قرآنی به دلیل شیوع ویروس کرونا به شیوه ای متفاوت و به صورت مجازی برگزار می شود و علاقه مندان برای ثبت نام باید به سامانه بچه مسجد مراجعه و در قسمت ویژه این مسابقه قرآنی ثبت نام کنند.

 

حجت الاسلام کلات پور تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۶ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد با سه میلیون نفر عضو در کشور فعالیت می کنند، که از این تعداد ۵۷۰ کانون فعال در سطح استان کرمانشاه با ۳۱ هزار عضور فعال است.

 

مدیر ستاد فهما استان کرمانشاه،  بااشاره به اینکه جشنواره قرآنی مدهامّتان یکی از برنامه های شاخص رواق نور است گفت: این برنامه از سلسله برنامه های پیش بینی شده در سومین رویداد فهما است و مخاطبان آن کودکان، نوجوانان و جوانان عضو کانون های فرهنگی هنری مساجد هستند.

کد خبر 1117164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha