آیین رونمایی از کتاب " ایل زرگر " در شهرستان ملارد برگزار شد

همزمان با هفته کتاب و کتابخوانی آیین رونمایی از کتاب " ایل زرگر " به نویسندگی نصرت اله زرگر در سالن همایش های شورای شهر صفادشت برگزار شد .

به گزارش خبرنگار شهرستان های استان تهران خبرگزاری شبستان آیین رونمایی از کتاب " ایل زرگر " با حضور انصاری بخشدار صفادشت، کریمی شهردار صفادشت، رئیس و اعضای شورای شهر و سایر مدعوین و مهمانان در سالن همایش های شورای شهر بخش صفادشت ملارد برگزار گردید .

کتاب "ایل زرگر" که توسط نصرت اله زرگر گردآوری شده است در سه جلد با محوریت معرفی تاریخچه ایل زرگر شهرستان ملارد  همراه با اسناد تاریخی و تصاویر جلد اول آن توسط انتشارات لوگوس منتشر شده است و 2 جلد باقیمانده در مراحل آماده سازی می باشد که تا پایان سال منتشر خواهد شد.

در این مراسم احمد فرجی پژوهشگر و مردم شناس در سخنانی به تاریخچه ایل زرگر پرداخت و از مسئولان درخواست نمود نسبت به برپایی موزه اسناد تاریخی جهت حفظ تاریخ فرهنگی این شهرستان اقدام نمایند.

نصرت اله زرگر متولد روستای دهک قشلاق شهرستان ملارد، خواننده و نوازنده چگور و زبان شناس است؛ وی تاکنون در مجامع بین المللی جهت معرفی ساز چگور و زبان رومانو شرکت نموده است.

 زبان رومانو که قوم زرگر با آن سخن می گویند و همچنین تلفیق زبان رومانو و خواندن سروده هایی با این زبان با بهره گیری هنرمندانه از ساز چگور، از مهارت های منحصر به فرد استاد نصرت اله زرگر در عرصه بین المللی بوده و نام وی در این عرصه در مجامع بین المللی نامی آشناست .  

کد خبر 1117182

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha