نبود کتاب های مرجع از مشکلات کتابخانه های مساجد است

یوسفوند با اشاره به نقش کتابخانه های مساجد در ترویج فرهنگ کتابخوانی، گفت: نبود کتاب های مرجع از مشکلات کتابخانه های مساجد است.

« علی یوسفوند» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در خرم آباد، اظهار داشت: کتابخانه های مساجد نقش مهمی در تقویت جذب اقشار مختلف بویژه جوانان و نوجوانان به مساجد دارد.

 

وی با اشاره به اینکه کتابخانه مسجد جامع شهرستان الشتر از سال ۱۳۵۴ تاسیس شده است، افزود: بیش از ۲۰۰شهروند شهرستان سلسله در این کتابخانه عضویت دارند.

 

مدیرکانون فرهنگی هنری شهدای الشتر با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتابخوانی، ادامه داد: باید از ظرفیت های فرهنگی در این راستا بهره بردای شود.

 

تقویت پیوند مسجد و مدرسه بسترترویج ارزش های اسلامی است

 

یوسفوند با اشاره به اهمیت پیوند مسجد ومدرسه و تقویت فعالیتهای کتابخانه ای، ابراز کرد: باپیوند مسجد با مدرسه میتوان دردانش اموزان ایجاد انگیزه نمود وبابرگزاری برنامه های متوع درمسجد میتوان دانش آموزان زیادی راجذب کتابخانه های مسجدنمود.

 

وی با اشاره به جشنواره کتاب بچه های مسجد و  فعالیت های ستاد فهما در راستای توسعه کتابخوانی، افزود: باتوجه به اینکه کانونهاارتباط تنگاتنگی باجوانان دارند میتوان بابرگزاری مسابقات کتابخانی واهداء جوائز به آنان فرهنگ کتابخوانی راترویج  داد.

 

یوسفوند اذعان داشت: در مسابقات کتابخوانی مسجد محور باید تنوع کتابها درکتابخانه های مساجدهم مورد توجه قرار گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: ازجمله مشکلات فرا روی کتابخانه ها نبود کتابهای مرجع وبه روز هست ومهمتراز همه نداشتن کتابدار ثابت هست.

 

یوسفوند با اشاره به اهمیت ساماندهی و حمایت از کتابداران مساجد، خاطرنشان کرد: اگر کتابدار از لحاظ مالی تامین شود و بصورت ثابت مستقر شود می توان امید داشت خدمات خوبی درزمینه کتابخانه ای به مخاطبان ارائه شود.

کد خبر 1117186

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha