امکان سفر بین شهری و حذف ممنوعیت تردد شبانه با با اجرای طرح قرنطینه هوشمند در فارس

قاسم پور گفت: با اجرای طرح قرنطینه هوشمند در بستر سامانه، امکان سفر بین شهری و حذف ممنوعیت شبانه در استان فارس ایجاد خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «عبدالرضا قاسم پور»، امروز (چهارشنبه 25 آبان) با اشاره به مدیریت هوشمند کرونا در فارس در جمع خبرنگاران گفت: مقدمات طرح قرنطینه هوشمند کرونا در بستر سامانه به دستور استاندار فارس از 20 روز قبل آغاز شده است و از اول آذر که مقرر شده تمام سامانه ها به سامانه وزارت بهداشت در سطح کشور متصل خواهد شد،این طرح به طور کامل اجرایی خواهد شد.

معاون استاندار فارس افزود: در بخش های مختلف اداری، صنفی، حمل و نقل و ... مراکز تزریق واکسن است و افرادی که واکسن زده اند امکان استفاده از خدمات را دارند و افراغدی که واکسن نزده اند از دریافت خدمات محروم می شوند.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مقابله با کرونا اضافه کرد: صدور مجوزها و تمدید مجوزها با ارائه کارت واکسیناسیون امکان پذیر است و در مدیریت هوشمند کرونا در بستر سامانه برای بخش های مختلف وظایفی در نظر گرفته شده و در حوزه اداری، واحدهای حراست، مدیران و انتظامات دستگاه ها تکلیف دارند وضعیت سلامت خدمت گیرندگان وکارکنان را به صورت برخط در بستر سامانه کنترل کنند.

وی تاکید کرد: کارکنانی که واکسن نزده اند تا زمانی که واکسیناسیون 2 دوز جمعیت کل کشور به 80 درصد نرسیده باید هر 15 روز یک بار آزمایش «پی سی آر» ارائه کنند و در صورت عدم ارائه در مرحله اول غیبت در محل کار، مرحله دوم کسر حقوق و مرحله سوم معرفی به هیئت تخلفات اداری برای آنها اعمال می شود.

قاسمپور ادامه داد: مدعوین جلسات ادارات نیز باید روز قبل از جلسه مورد کنترل سلامت قرار بگیرند و در بحث واحدهای صنفی مراکز سرو غذا، تالارها، استخرها، پاساژها، تورهای گردشگری، بانک ها، سالن سینما و ... صاحبان و مالکان و فعالان آنها باید 2 دوز واکسن را تزریق کرده باشند و یارکد خود را از سامانه اخذ کرده باشند و در مدخل ورودی محل کار خود نصب کنند و شهروندان نیز باید یارکد خود را دریافت کرده و در تلفن همراه ذخیره داشته باشند تا در زمان مراجعه ارائه کنند.

وی تصریح کرد: در صورت عدم اجرای این موارد توسط اصناف، در مرحله اول اخطار کتبی پلمب با درج در سامانه، مرحله دوم مسدود شدن پوز بانکی و مرحله سوم پلمب واحد به مدت 30 روز است و بعد مراجعه به مراجع قضائی خواهد بود.

معاون استاندار فارس اعلام کرد: در حوزه آموزشی نیز باید همگی واکسینه شده باشند و در حوزه حمل و نقل عمومی و شخصی، نیروی انتظامی مکلف به کنترل سلامت در این حوزه است و امکان دارد که محدودیت شبانه تردد و تردد بین شهرها نیز برداشته شود و امکان سفر برای افرادی که واکسن زده اند فراهم خواهد شد و افرادی که واکسن نزده اند امکان سفر ندارند و در صورت سفر یک میلیون تومان جریمه می شوند.

وی ادامه داد: ظرفیت پذیرش مسافر در هواپیماها با اجرای طرح قرنطینه هوشمند در بستر سامانه 100 درصد، در اتوبوس و قطار و شناورهای مسافری 80 درصد خواهد شد و تاکسی های درون شهری نیز با ثبت اطلاعات خود در سامانه «سپند» امکان دارد.

قاسمپور اضافه کرد: روز گذشته 16 مصوبه در ستاد استانی مدیریت کرونا داشتیم که تمامی ادارات و سازمان ها برای اجرای طرح قرنطینه هوشمند تکلیف شده اند.

وی با اشاره به وضعیت کرونا در فارس گفت: روند کرونا در فارس تا حدودی نزولی است و درصد مثبت تجمعی تست ها 30 درصد است و درصد بهبودی 97 درصد است و زیر یک هزار و 500 نفر بیمار بستری شده در استان داریم در حالیکه 2 ماه قبل بیش از پنج هزار بیمار بستری داشتیم و وضعیت چهار شهرستان استان قرمز است.

کد خبر 1117219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha