زرقان میزبان برگزاری کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی برای مددجویان استان های همجوار فارس شد

بذرافشان گفت: کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی برای مددجویان استان های فارس، كهگيلويه و بوير احمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری، يزد، كرمان و هرمزگان به میزبانی اداره کمیته امداد فارس در شهرستان زرقان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «محمد بذرافشان»، امروز (چهارشنبه 25 آبان) از برگزاری کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی برای مددجویان خبر داد و در جمع خبرنگاران گفت: کارگاه آموزشی طرح خدمات کشاورزی پهپادی برای مددجویان استان های فارس كهگيلويه و بوير احمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری، يزد، كرمان و هرمزگان به میزبانی اداره کمیته امداد فارس در شهرستان زرقان برگزار شد.

مدیرکل کمیته امداد فارس ادامه داد: هدف از برگزاری این کارگاه اجرای طرح های اشتغال، توانمندسازی و ارتقای سطح درآمد اقتصادی خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد است.

وی اضافه کرد: این کارگاه با همکاری شرکت «پرواز یاران سیرنگ» به عنوان راهبر پیشران و با حضور 60 نفر از مددجویان فارس و استان‌های كهگيلويه و بوير احمد، بوشهر و چهارمحال و بختیاری و يزد، كرمان و هرمزگان در سه دوره آموزشی توجیهی، مقدماتی و پیشرفته و طی 2 دوره اجرا شد.

بذرافشان اعلام کرد: 34 نفر از استان فارس در این کارگاه شرکت کردند و پس از کسب مدرک خلبانی پهپادی، مددجویان در تیم های سه نفره با دریافت مبلغ یکصد میلیون تومان تسهیلات برای هر نفر، پهباد سمپاش را دریافت کرده و  به طور عملیاتی در مزارع و باغات مشغول به کار شوند.

وی ادامه داد: صرفه جویی 30 تا 50 درصدی، صرفه جویی در مصرف آب به میزان ۹۰ درصد و امکان انجام عملیات در مناطق سخت عبور و كشاورزی از مزایای کاربرد این پهپادها است.

کد خبر 1117273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha