امکانات موجود جوابگوی مدیریت بحران نیست

میرقربانی گفت: امکانات و تجهیزات موجود شهرستان جوابگوی مدیریت و مقابله با بحران نیست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،«سید سعید میرقربانی» امروز(چهارشنبه، ۲۶ آبان) در جلسه مدیریت بحران که در محل سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهارکرد: دستگاه‌های ذیربط آمادگی لازم برای مقابله با حوادث احتمالی را داشته باشند.

 

سرپرست فرمانداری بندر آستارا با بیان‌ اینکه امکانات و تجهیزات موجود شهرستان جوابگوی مدیریت و مقابله با بحران نیست، افزود: برای مدیریت بحران ناشی از بارش باران و برف باید از ظرفیت دستگاه‌های بخش خصوصی بهره گرفته شود.

 

وی با اشاره به اینکه اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هنگام بارش برف باز بودن جاده اصلی را در اولویت قرار دهد، تصریح‌کرد: اداره راهداری در صورت نیاز از ظرفیت بخش خصوصی نیز بهره بگیرد.

 

میرقربانی بر لایروبی رودخانه‌ها و انهار توسط دستگاه‌های ذیربط با همکاری بخش خصوصی و دهیاری‌ها تاکید کرد تا در مواقع بحرانی مشکل خاصی در این خصوص نداشته باشیم.

 

* آمادگی شهرداری آستارا برای مدیریت بحران

«یاشار سلوکی» نیز در این جلسه از آمادگی شهرداری آستارا برای مدیریت بحران خبر داد.

 

سرپرست شهرداری بندر آستارا نبود تجهیزات در مواقع بحران از مشکلات اساسی دانست و خاطرنشان‌کرد: برای ستاد مدیریت بحران آستارا باید بیل مکانیکی بازو بلند و سایر ماشین‌آلات ضروری اختصاص داده شود.

 

* مستقر شدن اکیپ‌های راهداری در محورهای اصلی

«رمضان دانش» نیز در این جلسه،اظهارکرد: باز بودن محور اصلی به طول ۱۰۹ کیلیومتر اولویت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بندر آستارا است.

 

رییس اداره راهداری وحمل و نقل جاده‌ای بندر آستارا از مستقر شدن اکیپ‌‎های راهداری در محورهای اصلی این شهرستان خبر داد و افزود: اکیپ‌های راهداری با تجهیزات کامل در مسیر مستقر شده‌اند اما در شرایط بحرانی نیازمند همکاری سایر دستگاه‌ها به ویژه بخش خصوصی برای خدمات‌رسانی بهتر به هموطنان هستیم.

 

* آغاز طرح زمستانی پلیس راه از ابتدای آذر

سرگرد«جمشید کونشی» نیز در این جلسه از آغاز طرح زمستانی پلیس راه از اول آذر ماه سال جاری خبر داد.

 

رییس پلیس راه بندر آستارا در ادامه بر برنامه‌ریزی در خصوص اسکان مسافران در شرایط بحرانی و به ویژه هنگام بارش برف در محورهای مواصلاتی شهرستان تاکید کرد.

 

سرگرد کونشی از خبرنگاران صدا و سیما و خبرگزاری‌های شهرستان آستارا خواست در هنگام بارش برف و مواقع بحرانی با هماهنگی پلیس راه؛ توصیه‌های پلیس به رانندگان را در صدا و سیما و خبرگزاری‌ها منتشر کنند.

کد خبر 1117296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha