برگزاری۱۸ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان سمنان / بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی راه اندازی شد

طاهری گفت: با تلاش کتابخانه های عمومی استان سمنان برای توسعه کتابخوانی گفت: ۱۸ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌ها برگزارشده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان،« محمد طاهریان» در آئین تجلیل از کتابداران نمونه استان سمنان ضمن تبریک هفته کتاب وکتابخوانی با بیان اینکه کتابداران طلایه داران فرهنگ مکتوب استان هستند، گفت: با تلاش همین کتابداران طی سال گذشته ۱۸ هزار برنامه فرهنگی در کتابخانه‌های استان سمنان برگزارشده است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با اشاره به افتتاح دو کتابخانه در استان سمنان طی سال جاری افزود: کتابخانه شهید محسن فخری زاده پس از ۱۱ سال انتظار در شهرستان مهدی‌شهر و کتابخانه روستایی دیزج شاهرود با نام شهید علی نوری با حضور مادر شهید از جمله آن‌ها را شامل می‌شود.

 

وی بابیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان مجموعاً ۳۵ هزار و ۴۶۲ نفر عضو دارد، اضافه کرد: در این کتابخانه‌ها بیش از یک‌میلیون و ۱۱۹ هزار کتاب در مخزن نگه‌داری می‌شود.

 

طاهریان با اشاره به اینکه در حال حاضر ۵۵ کتابخانه نهادی و ۱۸ کتابخانه مشارکتی یا مستقل در استان سمنان فعال است، اظهار کرد: تلاش این نهاد بر توسعه کتابخوانی در روستاهای استان است لذا راه‌اندازی و تجهیز این مراکز همه ساله در دستور کار قرار دارد.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان بابیان اینکه برنامه‌های هفته کتاب در راستای افزایش فعالیت‌های کتابخوانی به انجام رسیده است، افزود: افتتاح بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی سمنان در دو روز گذشته از جمله اقدامات خوب در این راستا تلقی می‌شود.

 

وی با اعلام این مطلب که از ۲۴ تا ۲۶ آبان ماه امسال به مناسبت بیست و نهمین دوره بزرگداشت هفته کتاب، کتاب‌خوانی و کتابدار عضویت در کتابخانه‌های عمومی این استان به‌صورت رایگان انجام می‌شود بیان داشت: علاقه‌مندان می‌توانند برای عضویت در کتابخانه‌ها ابتدا وارد پرتال کتابخانه موردنظر شوند و به آدرس libs.plib31.ir مراجعه کنند و سپس استان، شهرستان و کتابخانه موردنظر خود را انتخاب کنند.

 

طاهریان همچنین به افتتاح بخش ناشنوایان کتابخانه مرکزی استان سمنان به مناسبت هفته کتاب، کتابخوانی و کتابدار اشاره کردوافزود: کتابدار این بخش آموزش های لازم را برای ارائه خدمات به ناشنوایان فراگرفته است.

 

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان با بیان اینکه در این بخش خدمات آموزشی و فرهنگی به ناشنوایان ارائه می شود اضافه کرد: قصه گویی، نشست های کتاب‌خوان، نمایش عروسکی، جمله نویسی و مسابقه نقاشی از جمله برنامه های کتابخانه مرکزی در این بخش است.

 

 طاهریان افزود: ناشنوایان می توانند به صورت رایگان عضو کتابخانه شوند.

کد خبر 1117304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha