دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم برگ برنده ایران در مذاکرات

حبیب زاده گفت: دیپلماسی متوازن دولت سیزدهم برگ های بازی و برنده برای مذاکره کنندگان ما را فوق العاده افزایش می دهد و طبیعی است این موضوع از چشم مذاکره کنندگان غربی نیز دور نمی ماند.

قاسم حبیب زاده در گفت و گو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان در مورد روند مذاکرات هسته ای و موضوع برجام در دولت سیزدهم گفت: یک تحول آشکار در دولت جدید دیده می شود و آن این است که دیپلماسی ما امروز دیپلماسی متوازن است و اگر در گذشته عمده تمرکز دستگاه دیپلماسی برای تعامل با کشورهای غربی و حل مشکلات اقتصادی جامعه و برون رفت از تحریم های آمریکا بود که در عمل نیز عایدی قابل ملاحظه ای نداشت امروز این دیپلماسی متوازن با توجه به ظرفیت های شرق و کشورهای منطقه و همسایه به مذاکره با کشورهای غربی می پردازد.

 

معاون سیاسی بسیج مستضعفین افزود: این دیپلماسی متوازن برگ های بازی و برنده برای مذاکره کنندگان ما را فوق العاده افزایش می دهد و طبیعی است این موضوع از چشم مذاکره کنندگان غربی نیز دور نمی ماند.

 

وی گفت: یعنی تمام روانی و واقعی که دست جمهوری اسلامی را پرتر می کند و دست برتر را به دست نظام اسلامی می دهد و آنها این موضوع را می دانند و طبیعی است به همین نسبت با توجه به این موضوع و  ایستادگی و مقاومت که از ما ملت ایران می بینیم، مذاکره کنندگان جمهوری اسلامی نیز بر همین مقاومت و ایستادگی تاکید کردند زیاده طلبی کشورهای غربی کمتر می شود.

 

وی گفت: نکته مهم این است که در عرصه تبلیغات و رسانه ما شاهد نوعی پررویی از طرف رسانه های غربی و برخی هواداران آنها در داخل هستیم و می بینیم که دقیقا صحنه مذاکرات را برای افکار عمومی به صورت معکوس تفسیر می کنند به این معنا که همچنان به شکلی تبلیغ می کنند که دست برتر مذاکرات در دست آمریکایی ها و اروپایی ها قرار دارد و آنها محق هستند در حالی که آنها ابتدا از برجام خارج شدند و زیر تعهدات خود زده و به هیچ یک عمل نکرده اند.

 

حبیب زاده خاطرنشان کرد: امروز با تصویر معکوس جمهوری اسلامی را بدهکار می کنند و از جمهوری اسلامی می خواهند که دوباره به آنها امتیاز دهد و عقب نشینی را پیشه کند که انشاءالله این عرصه تبلیغات که یک عرصه دوطرفه نیز محسوب می شود با ورود جوانان در فضای مجازی برای تغییر این صحنه و بازی جدید رسانه ای وارد شده و نتیجه به نفع جمهوری اسلامی تغییر می کند.

کد خبر 1117373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha