مازندرانی ها در جریان آزادسازی سوسنگرد ۴۳شهید تقدیم کردند

حجت الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه در جریان آزادسازی سوسنگرد مازندران ۴۳ شهید تقدیم کرده است، گفت: مردمان سختکوش و ولایی و دین مدار مازندران همانند دیگر هموطنان خود با همت و ایمان همواره دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار می کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان ازساری، حجت الاسلام والمسلمین«محمدباقر محمدی لائینی» امروز(۲۶آبان) در همایش آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد به میزبانی هادی شهر که به مناسبت گرامیداشت سالروز آزادسازی سوسنگرد برگزار شد، اظهار کرد:  بحث آزادسازی و بازسازی سوسنگرد دو نوع جهاد با جان و جهاد با مال در بازسازی را در برمی‌گردد، در قرآن کریم از کسانی که جهاد می‌کنند باعنوان مجاهد یاد و بر فضیلت آن تاکید شده است.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران افزود: جریان بازسازی حدودا از شهریور ۱۳۶۱ تا دی ماه ۱۳۶۲ صورت گرفت، در آن روز شهر هزار نفره سوسنگرد با محوریت علمای بلاد مردم شهر دسته‌جمعی افتخار آفریدند، تبیین این موضوع هم در راستای توصیه مهم مقام معظم رهبری تقویت و تبیین برجستگی‌های مردم مازندران است.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: سوسنگرد را هم همچون خرمشهر خدا آزاد کرد، امام در سه مورد دستور آزادسازی شهرها را صادر کردند، ساخت و ساز این شهر در کارنامه مردم هادی‌شهر به‌عنوان یک افتخار ثبت شد.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، اظهار کرد: آن حادثه نشان داد که در این مردم قابلیت و استعدادی وجود دارد که متناسب با زمان در حوزه کمک‌های مومنانه و جهاد با جان به میدان می‌آیند، یک روزی مردم آمل هم شهر را تبدیل به هزار سنگر کردند.

 

 

وی با اشاره به کلام مرحوم آیت الله حسن زاده آملی، یادآور شد: به گفته ایشان در هر شهری از مازندران این اتفاق می‌افتاد همان شهر تبدیل به هزار سنگر می‌شد، حالا این اتفاق برای آمل رخ داد، مقصود این است که این ظرفیت در بین همه مردم مازندران وجود دارد.

 

 

امام جمعه ساری اضافه کرد: در همین ماجرای کرونا در رابطه با خرید تبلت و موبایل هوشمند، بسته‌های معیشتی به ارزش بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شد، این‌ها دشمن را ناامید و دوستان را امیدوار و جریان انقلاب را تقویت می‌کند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لایینی با اشاره به ماجرای آزادسازی سوسنگرد، اعلام کرد: سوسنگرد پس از هشت روز پس از حمله عراق به اشغال این کشور درآمد و حدود ۵۰ روز در اشغال نیروهای متجاوز عراقی بود صدام ۴۸ نفر از سران عرب که با آن‌ها همکاری نکردند اعدام کرد، برای سوسنگرد فرماندار انتخاب کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه در مازندران ادامه داد: جمعی از دلیرمردان مجاهدان جانانه ایستادند ما در جریان آزادسازی ۸۰ شهید دادیم که ۴۳ نفر از آنها اهل مازندران هستند، شهید حسین بهرامی فرمانده گردان آن عملیات بود، بچه‌های اهواز و خرمشهر نیز حضور داشتند، عملیات سختی بود گلوله‌ها تمام شده با دست خالی سوسنگرد را حفظ کردند.

 

 

وی با بیان اینکه مردمان سختکوش  و ولایی و دین مدار مازندران همانند دیگر هموطنان خود  با همت و ایمان همواره دشمنان را ناامید و دوستان را امیدوار می کنند. یادآور شد: گفته شده شهید تجلی یا تجلایی از تبریز از یکی از شب‌ها با عنوان شب عاشورا یاد کرد، اینطور بچه‌های مازندران در آنجا خون دادند.

 

 

حجت الاسلام محمدی لائینی تاکید کرد: اینکه شخص امام در آن زمان دستور دادند آزادی سوسنگرد صورت بگیرد نشان دهنده کلیدی بودن موضوع است، شهید چمران در این جریان از ناحیه پا به شدت مجروح شده بود و تا مدت‌ها تحت درمان بود، خرسندیم که زحمات گذشتگان نتیجه داد و این شهر برای نسل‌های آینده حفظ شد، امروز هم جهاد ادامه دارد ما در نیمه راه هستیم و مردم باید این راه را ادامه دهند.

 

 

وی در پایان اذعان کرد: قافله‌سالار شخصی همچون امام راحل و مردم الان هم همان مردم سال ۱۳۵۷ هستند‌، البته امروز مشکلاتی داریم امیدواریم به همت دولت انقلابی این مسائل کمتر و امید تقویت شود هر سه قوه با فساد که بزرگترین عامل بی‌تحرکی و بی‌رونقی اقتصادی است مبارزه کنند، قطعا رو به جلو هستیم تا نظر خدا با ما است خطری به سمت ما نخواهد آمد.

کد خبر 1117389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha