۳۱ کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سامان فعالیت دارند

نیکخواه تعداد کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سامان را ۳۱ باب عنوان کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری این شهرستان فعالیت های خود را روزانه در سامانه بچه های مسجد به ثبت می رسانند.

«رسول نیکخواه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شهرکرد اظهار داشت: سومین دوره رویداد ملی فهما در کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سامان در حال اجرا است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان ادامه داد: سومین رویداد ملی فهما به منظور فراهم شدن بستر مشارکت، دیده شدن، اشتراک محتوا، سطح بندی و ارتقا، هماهنگی و انسجام، انگیزه بخشی و ایجاد محیط فعالیت و رقابت سالم برای کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار می شود.

 

وی با بیان اینکه کانون های فرهنگی هنری می توانند در این عرصه وضعیت خود را نسبت به سایر کانون ها در زمینه های مختلف سنجش نموده و با لحاظ محدودیت ها، اقتضائات جغرافیایی و ظرفیت های محلی رتبه بندی شوند، اضافه کرد: در همین راستان کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سامان در قالب شبکه رابطین شبکه سازی شده اند.

 

نیکخواه با بیان اینکه شبکه رابطین فهما تسهیل کننده فعالیت های کانون های مساجد است گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سامان در قالب شبکه رابطین فهما، شبکه سازی شده اند.

 

به گفته وی تشکیل جلسات مستمر و منظم هیئت اندیشه ورز با محوریت امام جماعت و عضویت افراد صاحب نظر و ارکان مسجد، برپایی نماز جماعت به صورت منظم و تلاش برای رونق بخشی به نماز جماعت و فعالیتهای فرهنگی هنری مساجد و اهتمام به آبادانی محله در حیطه ماموریت کانون و حل مسائل اهالی محله با محوریت مسجد، شناسایی، معرفی و تکریم افراد واجد شرایط محله بر اساس دستورالعمل ابلاغی طرح سه شنبه های تکریم از جمله رویکردهای اصلی سومین رویداد ملی فهما است.

 

وی، جذب حداکثری کودکان، نوجوانان و جوانان به نماز جماعت و فعالیت‌ های فرهنگی هنری مساجد، هدایت و گسترش نقش آفرینی کانون های فرهنگی هنری مساجد در پیشرفت و آبادانی محله، ارتقا کمی و کیفی فعالیت های فرهنگی هنری کانون های مساجد، افزایش اثر بخشی فعالیت ها و تولیدات فرهنگی کانون ها، حضور موثر و هدفمند بچه های مسجد در فضای مجازی را از اهداف سومین رویداد ملی فهما اعلام کرد.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سامان تعداد کانون های فرهنگی هنری در مساجد شهرستان سامان را ۳۱ باب عنوان کرد و گفت: کانون های فرهنگی هنری این شهرستان فعالیت های خود را روزانه در سامانه بچه های مسجد به ثبت می رسانند.

 

کد خبر 1117410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha