ضرورت حمایت از تشکل های شناسنامه دار دانشجویی و تقویت کرسی های آزاداندیشی

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: حمایت از تشکل های شناسنامه دار دانشجویی و تقویت کرسی های آزاداندیشی و کاربردی کردن پژوهش کارآمدترین خروجی باشد و دانشگاه در مسیر فقرزدایی، کاهش آسیب های اجتماعی، خشونت و فساد ستیزی گام بردارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «سید جواد هاشمی» امروز (۲۶ آبان ماه) در آئین تکریم و معارفه روسای دانشگاه یاسوج، گفت: آقای دکتر عریان منشأ خدمات در استان بوده‌اند و از چهره‌های علمی جنوب کشور هستند.

 

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دکتر کرمی نیز از چهره‌های شناخته شده علمی استان هستند و نیازی به تعریف و توصیف نیست و امیدواریم بتوانند با توان علمی که دارند، جهش خوبی را در سطح دانشگاه استان داشته باشند.

 

وی تاکید کرد: انتظار داریم کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه فعال تر شود و دانشگاه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن خشونت و تعصبات نابجا گام بردارد.

 

هاشمی ادامه داد: دانشگاه با قدرتی که دارد می تواند گفتمان های رایج و باطل را به زیر کشیده و نقش دانشگاه را در ابعاد مختلف جامعه و زندگی بگسترانید.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: دانشگاه باید نقش مهم تری در خدمت به جامعه ایفا کند، به ویژه در زمینه های فقرزدایی، از میان برداشتن آسیب های اجتماعی، خشونت، تعصب، بی سوادی، گرسنگی، فساد و بیماری گام بردارد که عمدتا از طریق تحلیل مسائل و مشکلات صورت می گیرد.

 

وی گفت: امروز مهم ترین کارکرد دانشگاه کارکرد پژوهشی و کاربردی آن است و اثرگذارترین و کارآمدترین بازخورد محیط دانشگاه فعالیت های پژوهشی است.

 

هاشمی یادآور شد: دانایی محوری به شکل امروزی در کانون روندی قرار دارد که جامعه مدرن و توسعه یافته را شکل می دهد.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: امروزه تحصیلات عالی و تحقیقات که بانی آن دانشگاه است از اجزای ضروری فرهنگ، اقتصاد اجتماعی و توسعه پایدار جامعه ها به شمار می رود.

 

وی گفت: تحصیلات عالی باید گامی به سمت تغییرات اساسی بردارد تا بتواند از مسائل اقتصادی صرف فراتر رفته و ابعاد عمیق تر از اخلاق و معنویت را مدنظر قرار دهد.

 

هاشمی اظهار کرد: دانشگاه بی آنکه ماهیت علمی خود را خدشه دار کند باید در تمام جوانب جامعه و زندگی حضور داشته باشد، چرا که دانشگاه را نمی توان وجودی مستقل در نظر گرفت.

 

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کهگیلویه و بویراحمد افزود: دو انتظار از رئیس دانشگاه دارم، به توصیه مقام معظم رهبری کرسی های آزاداندیشی در دانشگاه بسیار تأثیرگذار و مفید است، انتظار دارم ریاست محترم جدید دانشگاه این توصیه را در دانشگاه مدنظر قرار دهند.

 

وی گفت: توصیه دوم حمایت از تشکل های شناسنامه دار دانشجویی در دانشگاه، ان شاالله این فعالیت ها در جهت پیاده کردن اهداف نظام اسلامی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری اثرگذار باشد.

 

گفتنی است در این آئین دکتر بهادر کرمی به عنوان رئیس جدید دانشگاه یاسوج معرفی شد و از زحمات دکتر احمد عریان رئیس سابق تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 1117411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha