جشنواره جهادگران علم و فناوری خراسان جنوبی برگزار می شود

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: همزمان با هفته پژوهش نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری استان در حسینیه جماران بیرجند برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «علی فرخنده» عصر دیروز (۲۶ آبان) در اولین جلسه شورای جهاد علمی که با حضور مسئولان دانشگاه های استان، مراکز علمی، مسئولان سازمان‌ها و استانداری در دانشگاه آزاد بیرجند برگزارشد، اظهار داشت: وقتی هم افزایی و همکاری در عرصه علم، پژوهش و فناوری با سازمان‌ها و مراکز علمی و دانشگاهی وجود داشته باشد می توان موفق بود لذا پیشنهاد می شود تمام مراکز علمی، پژوهشی خراسان جنوبی تحت یک قرارگاه جهاد علمی با یکدیگر برای رفع مشکلات و موانع تلاش کنند.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه اداراتی مانند شهرک صنعتی، سازمان صمت، جهاد کشاورزی و ... می توانند پلی میان صنعت و کشاورزی، نخبگان علمی و مخترعان باشند، پیشنهاد داد: برای احصای مشکلات استان حداقل دانشگاه ها، مراکز علمی و ادارات مرتبط فصلی یک بار نشستی برگزار و در عرصه‌های مختلف از جمله کشاورزی، محصولات استراتژیک، گیاهان دارویی، معدن، آب، اقتصاد مرز، صنایع دستی و گردشگری و نیازمندی های استان تصمیم گیری کنند.

 

به گفته وی، قرارگاه جهاد علمی با نگاه و تفکر بسیجی براساس بیانیه گام دوم انقلاب در استان شکل بگیرد و ظرفیت‌های استان در حوزه علمی، پژوهشی و فناوری تجمیع شود تا گره های بزرگتری در استان باز شود.

 

فرخنده با بیان اینکه همه ساله بسیج علمی، پژوهشی و فناوری در سطح کشور جشنواره ملی جهادگران علم و فناوری را برگزار می کند، تصریح کرد: خراسان جنوبی امسال این جشنواره را در هفته پژوهش برگزار خواهد کرد لذا به دنبال بالابردن سطح کیفی نمایشگاه و جشنواره هستیم و در این راستا تاکنون 8 نشست تخصصی برگزار شده است.

 

وی با اشاره به اینکه در سفرهای علمی به تمام شهرستان‌های استان بسیاری از مخترعین، مبتکرین و فناوران شناسایی شده اند، گفت: لذا در سال جاری و هفته پژوهش نمایشگاه و جشنواره جهادگران علم و فناوری استان در سطح بالاتری نسبت به سال‌های گذشته در حسینیه جماران بیرجند برگزار خواهد شد.

 

مسئول سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با بیان اینکه چهار پیش رویداد مهم در شهرستان‌های طبس، قاین، فردوس و بیرجند در حال برگزاری است، افزود: نمایشگاه و جشنواره از 22 الی 25 آذر و در دو بخش دانشگاهی و مشارکت نیروهای مسلح استان و مردمی با حضور نخبگان و مخترعین و فناوران برگزار خواهد شد.


 

 

 

 

کد خبر 1117423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha