رد شیوه نامه ساخت و ساز زمین های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری

واثق کارگرنیا با اعلام اینکه شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری تصویب نشده گفت: شورای رشت برای رفع مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی پیگیری های لازم را انجام می دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «محمدحسین واثق کارگرنیا» امروز (چهارشنبه،۲۶ آبان) در چهاردهمین جلسه شورای شهر اظهار کرد: به دنبال تصویب نشدن شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت در دیوان عدالت اداری، در تلاش هستیم در رایزنی با نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی و مجمع نمایندگان گیلان، مشکل ساخت و ساز در زمین های نسقی رشت را برای همیشه رفع کنیم.

 

رییس شورای شهر رشت با اشاره به اینکه در روز گذشته برای دومین مرحله در دیوان عدالت اداری به منظور پیگیری شیوه نامه زمین های نسقی حضور پیدا کردیم اظهار کرد: روز گذشته به همراه شهردار و یکی از همکاران شورا در صحن عمومی دیوان عدالت اداری به منظور دفاع مجدد از شیوه نامه ساخت و ساز در زمین های نسقی حضور پیدا کردیم و دفاع خوبی هم انجام شد.

 

کارگرنیا با بیان اینکه به واسطه خلا قانونی که پیرامون صدور سند برای زمين های فاقد سند رسمی وجود دارد، مردم به ناچار مجبور به ساخت و ساز غير مجاز می شوند، افزود: در دیوان عدالت ادارای اعلام کردیم که این شیوه نامه در هیئت تطبیق فرمانداری رشت و ساير مبادی بررسی و مورد تایید قرار گرفته است.


وی افزود: در شرایط فعلی نیازمند ورود مجمع نمایندگان گیلان برای دفاع از پرونده رشت در دیوان عدالت اداری هستیم تا با راهکارهای موثر پیشنهادی مشکل موجود برطرف شود.

 

کارگرنیا با بیان اینکه شهرداری رشت یک دستگاه خدمات رسان است که باید مورد حمایت سایر دستگاه ها قرار گیرد گفت: بسیاری از دستگاه های دولتی به مجموعه شهرداری بدهی دارند اما شهرداری رشت به واسطه حفظ تعاملات و تسریع در امور شهروندان، برخورد قهری با دستگاه های بدهکار نداشته است.

 

وی دریافت بدهی دستگاه ها به شهرداری را در تکمیل پروژه های عمرانی شهر موثر دانست و عنوان کرد: از شهردار رشت می خواهیم در اسرع وقت میزان مطالبات شهرداری از دیگر دستگاه ها را به طور تفکیک شده به شورا اعلام کند و برای دریافت مطالبات شهرداری از دستگاه های دیگر در کمترین زمان ممکن ورود کند.

کد خبر 1117460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha