فرهنگ گذشت را در جامعه رواج دهیم

حجت الاسلام طاهری یکی از مهمترین صفات اهل بیت (ع) را گذشت از خطای دیگران دانست و گفت: صبر گشایش دهنده بسیاری از کارهاست و باید این فرهنگ در جامعه رواج یابد.

«حجت الاسلام محمدرضا طاهری» در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: با توجه به فرموده مقام معظم رهبری اهل بیت (ع) نمونه کامل و مجسم برای موفقیت رستگاری در زندگی فردی و اجتماعی هستند که ضرورت دارد آحاد جامعه اسلامی رفتار آنها را الگوی خویش قرار دهند.

 

کارشناس دینی یکی از مهمترین صفات اهل بیت (ع) را گذشت از خطای دیگران دانست افزود: باید این فرهنگ در جامعه رواج یابد که هر موضوعی ارزش درگیری و ناراحتی ندارد و چه زیباست اگر فرهنگ گذشت در جامعه ترویج پیدا کند.

 

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن خلق و خوی پیامبر (ص) را بسیار با عظمت و ارزشمند دانسته اضافه کرد: پیامبر (ص) و همه ائمه اطهار (ع) چشم پوشی از خطای دیگران را یکی از خصلت های اصلی زندگی خود قرار داده بودند.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به موضوع عصبانیت در جامعه عنوان کرد: هرگاه مشکل حادی در جامعه پدیدار شود مشخص می شود که علت آن عدم کنترل بر اعصاب افراد است که برای برطرف کردن این معضل شایسته است آحاد مختلف جامعه نسبت به رفتار دیگران مقداری با صبر و حوصله برخورد کنند.

 

وی با بیان اینکه صبر گشایش دهنده بسیاری از کارهاست تصریح کرد: امیرالمؤمنین (ع) فرمودند بدی‌ها را با نیکی پاداش دهید و از خطاهای دیگران درگذرید، مگر اینکه لطمه‌ای به دین وارد شده و موجب وهن و ضعف سلطه‌ اسلام شود، از این حدیث اینگونه بر می آید که هر موضوعی ارزش درگیری و اتلاف وقت را ندارد.

 

کد خبر 1117476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha