اختصاص ۹۶ درصد زکات قزوین به محرومان

حجت الاسلام شهسواری گفت: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۹۶ درصد از زکات جمع آوری شده در استان قزوین برای محرومان و نیازمندان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از قزوین به نقل از روابط عمومی کمیته امداد قزوین، حجت الاسلام «باب اله شهسواری» در بازدید از یک واحد برنج کوبی مدرن در رازمیان بیان کرد: تلاش کمیته امداد امام خمینی (ره) در حوزه زکات بیشتر به موضوع پرداخت آن مربوط است.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین ادامه داد: وقتی کشاورز زکاتش را می دهد تکلیف از عهده ما ساقط شده است چراکه به هدفمان یعنی پرداخت زکات رسیده ایم، بنابراین تلاش می کنیم تا از ظرفیت های مختلف برای ترویج و تبیین فرهنگ زکات استفاده کنیم.

 

وی اضافه کرد: طی 6 ماهه نخست سال جاری بیش از 18 میلیارد تومان زکات در استان قزوین جمع آوری شده است که از این میزان 96 درصد برای محرومان و نیازمندان همان منطقه ای که زکات داده اند، صرف شده است.

 

حجت الاسلام شهسواری افزود: زکات مصرف شده برای محرومان برای مواردی نظیر جهیزیه، درمان، کمک به تحصیل، ساخت و تعمیر مسکن، کمک معیشتی و غیره هزینه شده است که بیش از 17 میلیارد تومان را شامل می شود.

 

وی اظهارکرد: اولویت مصرف زکات برای محرومان است و ما تلاش می کنیم زکات دهندگان را در گام اول به استمرار در ادای این تکلیف الهی و در گام بعدی به صرف این وجوه شرعی برای نیازمندان سوق دهیم.

 

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین تصریح کرد: نباید موضوع زکات در جامعه مورد غفلت واقع شود بلکه باید با دقت به این دستور الهی عمل کنیم و بدانیم که قبولی نماز به زکات وابسته است از این رو نباید تصور کنیم که پرداخت زکات امر مستحبی است.

 

وی خاطر نشان کرد: هرجایی از کتاب الهی را که بنگریم زکات را در کنار نماز می بینیم و این همراهی نمی تواند بدون دلیل و پیام باشد از این رو باید دریابیم که نماز و زکات به هم گره خورده است در نتیجه ستون دین ما با زکات گره خورده است.

 

حجت الاسلام شهسواری یادآورشد: اگر کسی بخواهد تأثیر زکات را دریابد بهترین گواه کسانی هستند که زکات می دهند چراکه بسیاری از آنها برکت زکات را در زندگی خود تعریف می کنند.

 

کد خبر 1117511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha